Oszuści cały czas aktywnie działają, a nasz pośpiech tylko ułatwia im przestępczy proceder. Przekonała się o tym 31-letnia mieszkanka naszego powiatu, która chcąc pomóc koleżance straciła 500 złotych.
–Do świdnickiej jednostki zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana. 31-latka straciła 500 złotych. Schemat działania oszustwa wyglądał w następujący sposób. W nieznanych okolicznościach, ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym koleżanki kobiety. Podszywając się pod 31-latkę za pośrednictwem komunikatora internetowego przysłał wiadomość, że potrzebuje pilnie pomocy w opłaceniu kodem BLIK paczki. Poszkodowana chcąc pomóc swojej znajomej, podała kod za pomocą, którego oszust dokonał wypłaty pieniędzy z bankomatu. Po całej transakcji 31-latka skontaktowała się z koleżanką, wówczas okazało się, że padła ofiarą oszustwa – informuje rzeczniczka KPP Świdnica, Magdalena Ząbek.
Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy!