W trosce o zdrowie oraz bezpieczeństwo mieszkańców, w związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją związaną z koronawirusem, od 22 marca do odwołania w Urzędzie Miejskim w Świdnicy wprowadzone zostały nowe zasady obsługi klientów.
- Nie będzie realizowana bezpośrednia obsługa klientów. Załatwienie spraw pilnych możliwe będzie jedynie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym wizyty z właściwym merytorycznie pracownikiem urzędu. Wyjątkiem od powyższych uregulowań jest:
- rejestracja zgonów i urodzeń – w tych sprawach pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego przyjmują osobiście,
- ewidencja ludności i dowodów osobistych – w tych sprawach pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich przyjmują dokumenty po telefonicznym uzgodnieniu daty i godziny wizyty w urzędzie.
- Wszystkie komórki organizacyjne urzędu będą pracowały od poniedziałku do piątku, od godz. 7:30 do 15:30 (bez wydłużonych godzin pracy we wtorek).
- Wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu Miejskiego w Świdnicy można złożyć elektronicznie. Korespondencja odbierana będzie również przy drzwiach wejściowych do budynku.
- Kasa urzędu będzie czynna z zachowaniem wszelkich obostrzeń sanitarnych, prosimy jednak o dokonywanie płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
- Z pracownikami Urzędu Miejskiego w Świdnicy można kontaktować się:
– telefonicznie – centrala urzędu 74/ 856 28 00 lub bezpośrednio z poszczególnymi wydziałami
– e-mail – um@um.swidnica.pl
– poprzez platformę https://eurzad.um.swidnica.pl/ oraz e-PUAP.
Jeśli zajdzie pilna potrzeba przyjścia do Urzędu Miejskiego w Świdnicy, petenci proszeni są o załatwianie spraw samodzielnie, bez osób towarzyszących, z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa.