Świdnica znalazła się na trasie przelotu sterowca Goodyear Blimp, który w piątek przybył do Polski. Sterowiec jest w trakcie europejskiej trasy związanej z najważniejszymi wydarzeniami motorsportowymi na Starym Kontynencie, którym Blimp towarzyszy w ramach kampanii celebrującej powrót marki Goodyear do międzynarodowych wyścigów.
Sterowiec przybył do Polski od strony Czech i udał się w kierunku Wrocławia – przez trzy dni będzie stacjonował na podwrocławskim lotnisku Aeroklubu Wrocławskiego w Szymanowie, skąd będzie odbywał regularne loty nad miastem i jego okolicami.
Goodyear Blimp – podniebny król
Statek powietrzny Goodyear, który będzie można zobaczyć nad Świdnicą, to półsztywny Zeppelin NT, który jest największym tego typu modelem na świecie. Mierzy ponad 75 m długości – to prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej. Ma prawie 18 m wysokości. Gondola, czyli przedział pasażerski, mieści do 14 osób, które mogą podziwiać widoki przez duże panoramiczne okna. Jest to dokładnie ten sam model sterowca, który marka Goodyear wykorzystuje w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny.
Goodyear Blimp napędzają trzy silniki – o mocy 200 KM każdy, które są połączone ze śmigłami za pomocą skrzyni biegów, a cały zestaw pozwala na imponującą zwrotność: sterowiec może obracać się nawet wokół własnej osi podczas lotu. Może również startować i lądować w pionie. Z łatwością może też zawisnąć w miejscu i jest przy tym znacznie cichszy niż śmigłowiec.
Całkowita pojemność sterowca wynosi 8425 metrów sześciennych. Balon wypełniony jest niepalnym helem. Sterowiec może osiągać maksymalną prędkość 125 km/h. Ma zasięg 1000 km. Maksymalna wysokość lotu wynosi 3000 metrów. Sterowiec Goodyear Blimp obsługiwany jest przez Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z siedzibą w Friedrichshafen w Niemczech i tam na co dzień stacjonuje.