Connect with us

Wyszukaj na portalu

17°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Pracownik ZUS prosi o dane przez telefon? Nie daj się nabrać

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi telefonami od rzekomych pracowników ZUS, którzy proszą o podanie danych potrzebnych do wypłaty środków z subkont. Oszuści chcą w ten sposób wyłudzić informacje, które mogą posłużyć im np. do kradzieży lub zaciągnięcia kredytu.

Oszuści nie próżnują. Wciąż udoskonalają swoje metody i nie można im zarzucić braku kreatywności. – Chociaż schemat się zmienia, cel jest ten sam – wyłudzić pieniądze bądź zdobyć nasze dane, również hasła do konta bankowego i do portali społecznościowych. Tym razem jest podobnie – ostrzega Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Po oszustwach „na wnuczka” czy na „czternastą emeryturę” przyszła kolej na oszustwo na „pieniądze z subkonta” – dodaje.

Do niektórych oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zaczęli zgłaszać się klienci, którzy otrzymują telefony od osoby podszywającej się za pracownika ZUS. Oszuści proszą o podanie danych identyfikacyjnych niezbędnych do wypłaty środków z subkonta. Prawdopodobnie ich celem jest wyłudzenie informacji, które mogą później posłużyć np. kradzieży lub zaciągnięciu kredytu. Należy uważać także na maile, które przychodzą rzekomo z ZUS. Może znaleźć się w nich informacja o błędnie naliczonych składkach i prośba o skorygowanie wpłaty. Takie wiadomości mogą zawierać wirusy, dlatego należy je niezwłocznie kasować, poinformować policję i pod żadnym pozorem nie wpłacać pieniędzy. – Przypominam, że my nie dzwonimy do swoich klientów i nie wysyłamy do nich korespondencji mailowej. Kontakt elektroniczny możliwy jest jedynie, gdy klient posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyraził zgodę na taki kontakt z naszej strony – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis. – Ostrzegamy, aby nie podawać swoich danych przez telefon i nie odpowiadać na podejrzane maile, które rzekomo pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Jeśli rozmówca lub adresat maila wzbudza nasze wątpliwości, możemy go zweryfikować w najbliższej placówce ZUS bądź telefonicznie poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00.

Zostaw komentarz

Leave a Reply

Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Na Dolnym Śląsku mamy ponad 510 tys. seniorów, którzy co miesiąc dostają emeryturę z ZUS. W całym kraju jest ich ponad 6,1 mln. Najwyższą emeryturę...

Aktualności

Od 1 lutego Zakład Ubezpieczeń Społecznych zacznie przyjmować wnioski o świadczenie wychowawcze 800 plus na nowy okres świadczeniowy, który będzie trwał od 1 czerwca...

Aktualności

Ponad 1300 złotych straciła 62-latka, która po znalezieniu oferty mebli na sprzedaż stronie postanowiła je kupić. Po kontakcie z firmą zapłaciła raz, potem drugi...

Aktualności

Oszuści nie próżnują. Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zgłaszają się klienci, którzy dostali na swój adres email z linkiem do wniosku, który rzekomo pozwala podwyższyć...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close