Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo po raz kolejny ostrzega przed niebezpiecznymi i fałszywymi wiadomościami SMS, które rozsyłane są w celu wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się pod Grupę PGNiG, sugerując potrzebę uregulowania rzekomych należności.
Podejrzane wiadomości SMS NALEŻY traktować jako SPAM i oszustwo. W żadnym wypadku nie należy udzielać na nie odpowiedzi, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej. Fałszywe wiadomości SMS-y wysyłane są z wielu różnych numerów telefonów.
Przykładowa treść fałszywej wiadomości SMS: PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.
PGNiG przypomina jednocześnie, że w ostatnim czasie do klientów były także wysyłane fałszywe wiadomości e-mail. Fałszywą korespondencję można rozpoznać przede wszystkim po adresie e-mail, z którego przychodzi wiadomość o temacie „Informacja o zaległości”. Skrzynka
no-reply@epgnig.pl nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe spółki są oparte na domenie pgnig.pl. Klienci powinni zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji. Podejrzaną korespondencję trzeba potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nią odpowiedzi, nie aktywować załączonych linków, ani nie otwierać załączników. Wiadomość najlepiej usunąć ze skrzynki odbiorczej oraz „kosza” (elementów usuniętych) poczty elektronicznej!
Poniżej przykładowy wygląd fałszywej wiadomości:
W przypadku wszelkich pytań bądź wątpliwości, wynikających z otrzymania groźnej wiadomości, klienci mogą skorzystać z ogólnopolskiej infolinii PGNiG pod numerem: 22 515 15 15.