Connect with us

Wyszukaj na portalu

15°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Padł ofiarą fałszywego pracownika banku

Ponad 7 tysięcy złotych stracił mieszkaniec powiatu świdnickiego, który padł ofiarą oszustwa na „pracownika banku”.

Do 39-letniego mieszkańca powiatu świdnickiego zadzwonił mężczyzna, podając się za pracownika banku, w którym ten ma 2 konta osobiste i firmowe. Oszust poinformował, że doszło do próby przelewu pieniędzy w kwocie około 700 złotych z konta firmowego, ale bank wychwycił tą „podejrzaną” transakcję wobec czego potrzebne jest potwierdzenie, czy jest to próba kradzieży czy też 39-latek dokonał zlecenia takiego przelewu.

Mężczyzna zaprzeczył, by dokonywał takiej transakcji. Wobec czego rzekomy konsultant nakazał przeprowadzić weryfikację bezpieczeństwa, mężczyzna oczekiwał na linii kilka minut. Następnie usłyszał, że jednak musi połączyć się z działem technicznym banku. Aby tego dokonać, rozmówca polecił zainstalować na telefonie specjalną aplikację. 39-latek zainstalował wskazaną aplikację, a następnie zgodnie z instrukcjami „połączył się”. Potem wpisał numer przekazany wcześniej. Wówczas aplikacja połączyła go do czatu i tak jak obiecał wcześniej rzekomy konsultant- 39latek połączył się z kolejną osobą – rzekomo z działu technicznego. Wówczas na czacie i w aplikacji pojawiały się informacje, że ktoś chce zaciągnąć w imieniu 39-latka kredyt, który ten anulował po instrukcjach rozmówcy – mówi Magdalena Ząbek, rzeczniczka KPP Świdnica.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Następnie oszust nakazał 39-latkowi przelać wszystkie pieniądze z konta firmowego na konto prywatne, co też poszkodowany zrobił. Kolejnym krokiem było wygenerowanie kodów BLIK: najpierw jednego, potem drugiego. Mężczyzna nie czytając wiadomości wpisał wygenerowane wcześniej kody. Następnie oszust poinformował 39-latka, że konieczna jest blokada wzięcia kredytu przez osoby trzecie.

Przekazał informację, że już zablokował tę opcję, ale żeby to sprawdzić 39-latek miał złożyć prawdziwy wniosek kredytowy, który „pracownik banku” później miał anulować. 39-latek złożył wniosek kredytowy i otrzymał zgodę na kwotę ok. 3 400 złotych. Potem tak jak nakazał konsultant w aplikacji wpisał polecenie anulowania kredytu. Oszust polecił wygenerować jeszcze kolejne dwa kody BLIK, co mężczyzna zrobił w związku z koniecznością zabezpieczenia jego środków i przelania na nowe konto.

Kiedy 39-latek zalogował się po kilku godzinach na swoje konto – zorientował się, że został oszukany, a jego konto wyczyszczone. W sumie stracił ponad 7 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych, kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem – dodaje rzeczniczka.

Advertisement. Scroll to continue reading.
Zostaw komentarz

Leave a Reply

Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Przed nami długi weekend majowy. Prognoza ładnej pogody i kilku wolnych dni napawa optymizmem, a wielu z nas zaplanowało w tym czasie podróż do...

Aktualności

Na wjeździe do Zagórza Śląskiego, od strony Jugowic, do rzeki Bystrzyca osunął się mur oporowy. Do czasu zakończenia działań przez służby oraz zarządcę drogi,...

Aktualności

Z pozoru zwykła kontrola drogowa zakończyła się wysokim mandatem i powrotem na „piechotę”. Promile w organizmie, to nie jest stan w jakim możemy wybrać...

Aktualności

11 kwietnia dyżurny Straży Miejskiej otrzymał informację od oficera dyżurnego policji dotyczącą poszukiwanego mężczyzny, który dopuścił się kradzieży na terenie szpitala Latawiec w Świdnicy....

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close