Connect with us

Wyszukaj na portalu

19°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Oszustwo na BLIK-a. Mężczyzna stracił trzy tysięce

grafika: pixabay

Oszuści nie odpuszczają i wciąż modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na BLIK”. W nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. W ten sposób 42-letni mieszkaniec naszego powiatu straciła 3000 złotych.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. W trakcie weekendu do świdnickiej komendy zgłosił się 42-latek który padł ofiarą oszustów.

W piątek, 11 sierpnia do mężczyzny zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym poszkodowany ma założone konto. Oszustka poinformowała, że bank wychwycił próbę wypłaty pieniędzy z konta 42-latka, w związku z czym mężczyzna został połączony z innym pracownikiem banku rzekomo ze strefy bezpieczeństwa. Ten nakazał zalogować się poprzez aplikacje do swojego konta, a następnie jako element zabezpieczenia pieniędzy wygenerować kod BLIK. Fałszywy pracownik banku tak pokierował dalszą rozmową, że 42-latek nieświadomy oszustwa wygenerował oczekiwany przez rozmówczynię kod BLIK i przekazał go podczas rozmowy. Następnie oszust nakazał zwiększyć limit w koncie, wówczas poszkodowany zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Zakończył rozmowę, ale oszuści zdążyli już dokonać wypłaty w kwocie 3000 złotych przy pomocy kodu BLIK otrzymanego chwilę wcześniej – tłumaczy mł. asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy KPP Świdnica.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych.

Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem – dodaje rzecznik świdnickiej policji.

Zostaw komentarz

Leave a Reply

Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Oszuści cały czas aktywnie aktywnie działają, a nasz pośpiech tylko ułatwia im przestępczy proceder. I w taki właśnie sposób 35-latka straciła swoje pieniądze. Kobieta...

Aktualności

Przed nami długi weekend majowy. Prognoza ładnej pogody i kilku wolnych dni napawa optymizmem, a wielu z nas zaplanowało w tym czasie podróż do...

Aktualności

Na wjeździe do Zagórza Śląskiego, od strony Jugowic, do rzeki Bystrzyca osunął się mur oporowy. Do czasu zakończenia działań przez służby oraz zarządcę drogi,...

Aktualności

Z pozoru zwykła kontrola drogowa zakończyła się wysokim mandatem i powrotem na „piechotę”. Promile w organizmie, to nie jest stan w jakim możemy wybrać...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close