Na komisariat policji w w Strzegomiu zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana w trakcie transakcji internetowej. 56-latka przekonała się jak w kilka chwil można stracić naprawdę spore pieniądze.
Kobieta postanowiła sprzedać strój kąpielowy. Wystawiła go na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych za kwotę 75 złotych. Na odzew zainteresowanej osoby nie trzeba było długo czekać.
– Na jednym z komunikatorów (a nie na platformie sprzedażowej!) odezwała się osoba chętna, by zakupić strój. Osoba sprawiała wrażenie bardzo zainteresowanej i szybko chciała sfinalizować sprzedaż. Rzekoma kupująca poprosiła o adres do korespondencji oraz o numer rachunku bankowego – mówi Magdalena Ząbek, oficer prasowy KPP Świdnica. Po chwili 56-latka dostała także wiadomość na adres mailowy z innego adresu. Treść tej wiadomości wskazywała na firmę kurierską. Kobietą kliknęła podświetlony link z napisem „otrzymanie płatności”. Wówczas otworzyła się strona do bankowości internetowej. Sprzedająca wpisała swój login i hasło. Następnie otrzymała kod z bankowości internetowej który miała wpisać, ale nie było to możliwe, więc przyszedł kolejny kod i znów było to niemożliwie.
– Następnie 56-latka skorzystała z możliwości pomocy i odebrała telefon od osoby która miała pomoc w otrzymania swojej gotówki. Kobieta przekazała otrzymany kod rozmówcy, a potem kolejny i kolejny. Po przekazaniu ostatniego kodu jaki posiadała rozmowa się urwała… Po chwili kobieta weszła na swoje konto i zobaczyła, że ktoś wykonał przelewy z jej konta na kwotę blisko 13 tysięcy złotych – tłumaczy rzecznik świdnickiej policji.
Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę w trakcie operacji bankowych.
źródło: KPP Świdnica