Do świdnickich policjantów zgłosiła się 42-letnia kobieta, która została oszukana i straciła 10 tysięcy złotych.
Na jednym z portali ogłoszeniowych 42-latka wystawiła na sprzedaż albę komunijną. Na odzew zainteresowanej osoby nie trzeba było długo czekać. Po pierwszym kontakcie strony ustaliły, że przedmiot zostanie sprzedany za 350 zł. Zainteresowana kupnem przekazała, że chciałby zamówienie złożyć przez jedną z popularnych firm kurierskich, dzięki czemu płatność na konto sprzedającej miała wpłynąć natychmiast.
–Następnie 42-latka otrzymała potwierdzenie nadania przelewu na rachunek firmy kurierskiej, a ta z kolei miała przelać jej pieniądze za albę. Żeby transakcja przeszła bezproblemowo 42-latka otrzymała link, za pośrednictwem którego zalogowała się do swojego banku. Chwilę po tym, do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej z pytaniem o przelew środków za wystawiony przedmiot. Rzekomy pracownik banku oświadczył, że nie może wykonać tego przelewu, gdyż firma kurierska nie jest w profilu zaufanym kobiety. Rozmówca polecił przekazać kody BLIK, które ona otrzyma, żeby mógł zweryfikować okoliczności przelewu. 42-latka w sumie podała 3 kody BLIK, które wykorzystali oszuści podejmując środki z jej konta. Łącznie kobieta straciła 10 tysięcy złotych – mówi rzeczniczka KPP Świdnica, Magdalena Ząbek.
