Connect with us

Wyszukaj na portalu

8°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Autorska gra planszowa uczniów II LO już w rękach graczy!

Po kilku miesiącach od rozpoczęcia projektu dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego światło dziennie ujrzała gra stworzona przez uczniów II LO „Gra planszowa o tym, jak zbudowano Kościół Pokoju w Świdnicy”

Tytuł gry: „MISJA – Kościół Pokoju. Zachowaj (s)pokój” wiele obiecuje miłośnikom intelektualnych i przy tym interdyscyplinarnych rozrywek, a także zawiera sporo niespodzianek, a nawet  wątków wręcz sensacyjnych.  W przeciwieństwie do cyklu filmów z Tomem Cruisem ta misja jest possible…  Przekonali się o tym pierwsi gracze, którzy w piątkowy wieczór w Centrum Informacji Turystycznej przy pl. Pokoju zasiedli do gry,  a wśród nich: Bożena Pytel, Marta Miniewicz i Anna Motyka – koordynatorki tego niezwykłego projektu, ciało pedagogiczne z II LO w Świdnicy w składzie: Urszula Brzeźniak–Mirecka, Katarzyna Mamica-Pasternak i Mariola Mackiewicz, która sprawowała opiekę nad grupą zaangażowanych w ideę gry uczniów.

Ale najważniejsi są w tym wszystkim uczniowie z Banacha, którzy z zapałem, sypiąc pomysłami i zadziwiając swoją wiedzą z wielu dziedzin, stali się autorami tej edukacyjnej gry:

Advertisement. Scroll to continue reading.

Zuzanna Czernicka z kl.IIc, Agnieszka Balant z kl.IIa, Martyna Czerniec, Anastazja Lato ( autorka rysunków ornamentów) i Joanna Cichocka z kl.IbG oraz  bardzo liczna grupa z kl.Iap: Elżbieta Chodyniecka, Aleksandra Herbut, Barbara Klewecka, Małgorzata Leśniowska, Wiktoria Rychel, Julia Ogrodnik, Angelika Ślęzak, Adam Rycak, Bartosz Pasternak. ILO kreatywny miłośnik gier wszelakich Piotr Mirecki. To utalentowane wszechstronnie  gremium świetnie  współpracowało, dotrzymywało terminów realizacji i zasłużyło na pochwałę. – Zaletami naszej gry są: jej walory edukacyjne (uczy i bawi), wysoka regrywalność (ma wiele wariantów, a więc nigdy się nie znudzi ), zróżnicowany poziom trudności zadań ( są ciekawe i zaskakujące) oraz to, że jest naszym lokalnym produktem. Prawdopodobnie nie ma drugiego obiektu sakralnego w Polsce, który promuje się w taki sposób – przez grę planszową. Każdy uczestnik projektu otrzymał grę na własność i podziękowanie za udział w przedsięwzięciu. Wato było zmierzyć się z tak ciekawym zadaniem i działać na rzecz popularyzacji zabytku wpisanego na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO – relacjonuje Mariola Mackiewicz.

źródło: II LO

Advertisement. Scroll to continue reading.
Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Kultura

Od lat z determinacją spełnia marzenia, udowadniając, że niepełnosprawność wcale nie stanowi bariery nie do przejścia. Jest inspiracją dla innych młodych ludzi. Pochodzący z...

Polecamy

Rozmowy z kierowcami i pilotami rajdowymi, wspólne zdjęcia i autografy. To wszystko czeka dziś na kibiców motosportu, którzy zjawią się wieczorem w Centrum TMT...

Kultura

„Żywa biblioteka” to akcja, która polega na spotkaniu z „żywą książką”,czyli osobą wykluczaną, postrzeganą bardzo stereotypowo. Wyjątkowewydarzenie odbyło się w czwartek, 25 kwietnia w...

Aktualności

Miejska Biblioteka Publiczna im. C.K. w Świdnicy szuka złodzieja. Wczoraj niezidentyfikowany jeszcze mężczyzna ukradł wieczne pióro przeznaczone dla uczestników konkursu. Zdarzenie nagrała kamera monitoringu....

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close