Eksperci z całej Polski zjechali do Świdnicy, aby uczestniczyć w konferencji „Samorząd Gotowy na Przyszłość – Procesy pod kontrolą 2025”. Seminarium odbywające się w dniach 26–27 maja ma na celu usprawnienie działalności samorządu, jednostek administracyjnych i usprawnienie obsługi interesantów. Spotkanie to okazja do dyskusji specjalistów na temat nowoczesnego podejścia do zarządzania jednostką samorządu terytorialnego.
Jednostki administracji publicznej chcąc realizować swoje zadania muszą dostosować się do rosnących oczekiwań mieszkańców względem dostępnych usług cyfrowych. W ramach wydarzenia prezentowano wyniki prac przeprowadzonych w świdnickim urzędzie we współpracy ze środowiskami akademickimi, w tym z Instytutem Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przyjrzeć się można było również wynikom prac w zakresie automatyzacji w Urzędzie Miasta Łodzi oraz dalszym kierunkom rozwoju, jakie chcemy podjąć również lokalnie. W programie konferencji znalazły się takie tematy jak: automatyzacja procesów, zarządzanie procesowe, kontrola zarządcza, czy sztuczna inteligencja w budowie strategii miasta.
– Świat się zmienia. Zmienia się sposób zarządzania, w tym zarządzania procesami. Wiele osób tu obecnych nie pamięta czasów bez internetu, jest tu bardzo dużo młodych ludzi, co cieszy. Internet zrewolucjonizował sposób działania i komunikacji. Spotkanie ma na celu to, abyśmy nauczyli się korzystać w sposób mądry z bogactwa danych, które gromadzimy w pracy samorządowca, jak to robić, jak robić to szybko i skutecznie, tak by pracowało się nam łatwiej – powiedziała prezydent Beata Moskal-Słaniewska witając uczestników seminarium.
Organizacją wydarzenia zajęli się Magda Pietrzyk oraz Robert Marchewka z Biura Cyfryzacji UM Świdnica, którzy jednocześnie są pomysłodawcami tego przedsięwzięcia, jakie wspierał również Maciej Rataj, sekretarz miasta.
– Wierzymy, że to spotkanie będzie dla nas wszystkich inspiracją. Włożyliśmy w ten projekt mnóstwo pracy. Spodziewamy się uzyskać korzyści w postaci np. skrócenia czasu obsługi, zmniejszenie liczby błędów proceduralnych, wypracowania inteligentnych usług cyfrowych, uruchomienia płatności online, eliminację zbędnych formalności, tak by mieszkańcy i pracownicy byli zadowoleni i bardziej usatysfakcjonowani z obsługi i wykonywanych zadań – podsumowała Magda Pietrzyk.






















