Wspólnie będą opracowywać scenariusze lekcji i realizować je, wykorzystując roboty, co ma ułatwić przyswajanie wiedzy przez uczniów. Szkoła Podstawowa nr 6 w Świdnicy rozpoczęła realizację projektu ”Evaluation of competencies in Robotics Learning Scenarios”, który jest finansowany ze środków programu Erasmus+.
Projekt jest międzynarodową współpracą szkół i polega na wprowadzeniu długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk w celu zapewnienia wysokiej jakości kształcenia oraz wzmocnienia rozwoju kluczowych kompetencji. W projekcie, który będzie trwał przez trzy lata szkolne, biorą udział 4 szkoły: SP6 ze Świdnicy, Agrupamento de Escolas Fernando Casimiro Pereira da Silva z Portugalii, Osnovna Skola Horvati z Chorwacji, 105 Dimotiko Scholio Thessalonikis z Grecji. Wszystkie szkoły przez cały okres projektu będą wspólnie opracowywać scenariusze lekcji, plany pracy oraz projekty, które będą realizowane przy użyciu robotów edukacyjnych, co natomiast uatrakcyjni lekcje i pozwoli szybciej przyswoić uczniom wiedzę np.: tabliczkę mnożenia, słówka, wzory, daty.
Współpraca rozpoczęła się od spotkania w Portugali szkolnych koordynatorów i dyrektorów szkół. W ciągu trwającego 5 dni spotkania dopracowano harmonogram na najbliższe pół roku, każdy przedstawił swoją szkołę i obowiązujący system edukacji. Nauczyciele wzięli również udział w warsztatach prowadzonych przez pracownicę Uniwersytetu Lizbońskiego, która wyjaśniła, jak konstruować międzyprzedmiotowe projekty edukacyjne z wykorzystaniem robotów. Spotkanie było również doskonałą okazją do wymiany swoich doświadczeń oraz porównania swoich metod pracy.
Foto: SP6
