W trosce o zdrowie oraz bezpieczeństwo mieszkańców, w związku ze wzrostem ilości zakażeń i zachorowań w całej Polsce urzędnicy, zachęcają do korzystania z innych, nieosobistych form kontaktu z Urzędem Miejskim w Świdnicy.
Od środy, 26 stycznia, do odwołania osobista obsługa klientów urzędu możliwa będzie jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym wizyty z pracownikiem właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej urzędu z zachowaniem reżimu sanitarnego. Dotyczy to również spraw meldunkowych i dowodów osobistych. Na parterze budynku wyznaczone zostanie stanowisko do obsługi. Kasa urzędu będzie nieczynna, za wyjątkiem dokonywania opłat związanych z załatwianiem spraw obywatelskich i spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego. – Prosimy o dokonywanie płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Korespondencję do urzędu można wrzucić do przygotowanej na ten cel skrzynki zlokalizowanej przy wejściu do budynku – mówi Magdalena Dzwonkowska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Świdnicy.
Na bieżąco załatwiane będą sprawy dotyczące sporządzania aktów zgonów i aktów urodzeń. Pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego przyjmować będą osobiście bez konieczności telefonicznego umawiania. – Apelujemy do Państwa i jednocześnie zachęcamy do korzystania z innych form kontaktu z urzędem – za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Wiele spraw można zrealizować poprzez platformę ePUAP czyli Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej lub przy wykorzystaniu usługi e-Urząd. Podjęte działania ograniczające przepływ osób mają zapewnić ciągłość działania Urzędu Miejskiego w Świdnicy. Liczymy na Państwa zrozumienie i zastosowanie się do wskazanych zaleceń – tłumaczy Magdalena Dzwonkowska.
Z pracownikami Urzędu Miejskiego w Świdnicy można kontaktować się:
– telefonicznie – centrala urzędu 74/ 856 28 00 lub bezpośrednio z poszczególnymi wydziałami (wykaz na stronie urzędu www.um.swidnica.pl),
– e-mail – um@um.swidnica.pl,
– poprzez platformę https://eurzad.um.swidnica.pl/.
