W połowie czerwca tego roku planowane jest uruchomienie remontowanej linii kolejowej na trasie Świdnica-Wrocław przez Sobótkę. Zakończenie inwestycji potwierdza rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec.
Przypomnijmy. Pierwotnie finał remontu linii wyznaczono na grudzień 2021, później podawano termin marcowy. Z uwagi na konieczność wykonania niezbędnych prac związanych m.in. z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym termin został przesunięty na połowę czerwca tego roku. Oznacza to, że za nieco ponad miesiąc mieszkańcy naszego miasta i gmin ościennych, będą mogli podróżować pociągiem ze Świdnicy do Wrocławia przez Sobótkę.
– W połowie czerwca planowane jest przywrócenie ruchu na trasie Świdnica-Wrocław przez Sobótkę – odc ok 60 km. To projekt realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dofinansowaniem unijnym z RPO województwa dolnośląskiego – informuje rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec.
Czas podróży Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań. Na trasie między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście.
Przystanki są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżni mogą liczyć na jasne oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach będą wiaty i ławki. Przewidziano stojaki na rowery.
Zakres prac
Prace na trasie Wrocław – Świdnica obejmują tor i mosty – odnowiona została m.in. przeprawa nad rzeką Ślężą we Wrocławiu. Skrzyżowania toru i drogi zostały przebudowane. Na wielu ustawiono dodatkowe zabezpieczenia – sygnalizację świetlną oraz rogatki, włączony zostanie monitoring. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów. Połączenie (linia nr 285) z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok. 60 km. Zapewni przejazd pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością nawet do 120 km/godz.
Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł, „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Kuba P.
11 maja, 2022 at 10:37 pm
Pierwotny termin oddania do użytku tej linii to grudzień 2021, nie marzec 2022.