Connect with us

Wyszukaj na portalu

10°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Uwaga na oszustów w sieci. 69-latek stracił ponad 160 tysięcy złotych

foto: pixabay

Do świdnickich policjantów zgłosił się mężczyzna, który padł ofiarą oszustów działających na rynku walutowym. Na jednej ze stron internetowych znalazł reklamę dotyczącą inwestowania. Po wielu rozmowach z rzekomymi konsultantami zainstalował program do zdalnego kierowania urządzeniem. Finalnie 69-latek stracił ponad 160 tysięcy złotych.

W połowie stycznia 69-latek w sieci znalazł reklamę dotycząca możliwości inwestowania pieniędzy. Na stronie pozostawił swoją prośbę o kontakt w tej sprawie. Do poszkodowanego oddzwoniła kobieta i poinformowała, że połączy z konsultantem firmy zajmującej się inwestycją.

Po chwili 69-latek rozmawiał już rzekomym konsultantem inwestycyjnym. Mężczyzna zaproponował inwestycje, na co mężczyzna się zgodził. Warunkiem rozpoczęcia współpracy było przelanie 1000 złotych na wskazane konto i tak tez się stało. I od tamtej pory każdego dnia rzekomy konsultant rozmawiał z 69-latkiem omawiając notowania walut. Mężczyzna otrzymał nawet swoje konto gdzie miał stały dostęp do swoich inwestycji. Już po kilku dniach udało się zarobić ponad 100 złotych, dlatego 69-latek zdecydował się na zwiększenie inwestycji i przelanie kolejnych 10 tysięcy złotych…i również udało się zarobić tym razem ponad 400 dolarów – mówi asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy KPP Świdnica.

Advertisement. Scroll to continue reading.

31 stycznia mężczyzna odebrał znów telefon od rzekomego konsultanta z informacją, że „jest koniec miesiąca i trzeba zamknąć konto”. Dotychczasowy rozmówca poinformował, że w tym celu skontaktuje poszkodowanego z osobą, która pokieruje go jak zamkną miesięczną inwestycję.

Z mężczyzną nawiązał kontakt inny mężczyzna który poinformował go, że w celu zamknięcia inwestycji potrzebna jest specjalna aplikacja, która pozwoli na przelanie zarobionej kwoty na konto. Za namową rozmówcy, 69-latek zainstalował wskazaną aplikacje na swoim komputerze, która bardzo długo się instalowała, a monitor długi czas był ”niebieski”. 69-latek w tym czasie dostał kolejne instrukcje tzn. miał zalogować się na swoje konto, a następnie zgodnie z polecaniami miał założyć profil zaufany na wskazaną osobę, co także wykonał. Wówczas mężczyzna stracił już możliwość wykonania jakiejkolwiek czynności na tym urządzeniu – tłumaczy Magdalena Ząbek.

69-latek zalogował się do bankowości z innego uprzędzenia i tam zobaczył, że z jego konta ktoś wykonał dwa przelewy. W ten sposób mężczyzna stracił ponad 160 tysięcy złotych.

źródło: KPP Świdnica

Advertisement. Scroll to continue reading.
Zostaw komentarz

Leave a Reply

Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Kolejna mieszkanka powiatu świdnickiego padła ofiarą oszustów działających za pośrednictwem komunikatorów internetowych. 27-letnia kobieta, przekonana, że pomaga swojej teściowej, przekazała oszustom ponad 1600 złotych....

Aktualności

Świdniccy policjanci apelują o ostrożność podczas korzystania z Internetu. W sieci – w tym m.in. na portalach społecznościowych krążą fałszywe oferty dotyczące rzekomo atrakcyjnej...

Aktualności

Świdniccy policjanci przypominają, że jesień to czas, kiedy warunki na drogach stają się trudniejsze, a widoczność znacznie się pogarsza. Coraz wcześniej zapadający zmrok oraz...

Aktualności

Komendę Powiatową Policji w Świdnicy odwiedziła grupa przedszkolaków z Przedszkola „Bajkowa Dolinka” z Pszenna. Celem poniedziałkowej wizyty było zapoznanie najmłodszych z funkcjonowaniem jednostki oraz...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close