Wciąż trwają prace projektowe związane z ustaleniem dokładnego przebiegu linii kolejowej Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa. Obecnie najbardziej prawdopodobny jest wariant rekomendowany przez projektantów – z przebiegiem przez Świdnicę.
Opracowaniem studium dla projektowanej linii Żarów – Świdnica –Wałbrzych – granica państwa zajmuje się, wyłoniona przez CPK w przetargu, firma BBF Sp. z o.o. W ramach projektu przewidziano realizację linii kolejowej z ruchem mieszanym, przewidzianym dla kolei dużych prędkości: do 250 km/h, a także dla ruchu regionalnych ekspresów oraz pociągów towarowych mogących rozwijać prędkość do 160 km/h.
–Na wniosek samorządów rozpatrywany był także hipotetyczny wariant przebiegu przez Jaworzynę Śląską. Jednak z analizy przeprowadzonej przez projektantów byłby to przebieg o wiele droższy, a jednocześnie wymagałby znacznej ingerencji w istniejącą zabudowę. Powyższy wariant zarówno przez projektantów jak i samorządy został odrzucony. Obecnie najbardziej prawdopodobnym wariantem jest przebieg przez Świdnicę lub pośrednie warianty, które byłyby uzasadnione ekonomiczne, a z drugiej strony w jak najmniejszym stopniu ingerowałyby w istniejącą zabudowę – informuje UM Jaworzyna Śl.
Z uwagi na szereg pytań od naszych Czytelników, z prośbą o wyjaśnienie, zwróciliśmy się do rzecznika Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zapytaliśmy o to, które samorządy odrzuciły wariant przebiegu linii przez Jaworzynę Śląską, czy rzeczywiście najbardziej prawdopodobnym wariantem jest przebieg CPK przez Świdnicę oraz gdyby tak się stało jakie niosłoby to za sobą skutki dla mieszkańców. Do tematu wrócimy.
Źródło: UM Jaworzyna Śląska