100 tys. więcej niż zakładano wpłynie do kasy świdnickiego MPK ze sprzedaży biletów. Inwestycje w tabor, wprowadzenie płatności kartą – to wszystko wpływa na to, że świdniczanie chętnie korzystają z miejskich autobusów. A to nie koniec udogodnień, jakie dla pasażerów szykuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Jeszcze w tym roku ma ruszyć internetowa sprzedaż biletów okresowych.
To już drugi rok z rzędu, kiedy rosną wpływy ze sprzedaży biletów prowadzonej przez świdnickie MPK. Składa się na nią się sprzedaż w autobusach, sprzedaż biletów kartonikowych w kiosku na pl. Grunwaldzkim oraz sprzedaż biletów miesięcznych. W ubiegłym roku sprzedaż planowana została przekroczona o 123 tysiące złotych. – W tym roku dane za 10 miesięcy i połowę listopada pozwalają ze spokojem zakładać, że sprzedaż będzie większa o 100 tysięcy złotych od założeń planu finansowego. Wzrost dotyczy przede wszystkim przejazdów opłacanych w autobusie – wzrosła ilość transakcji zbliżeniowych, które dziś stanowią połowę sprzedawanych biletów w autobusach. Wartościowo wzrosła sprzedaż biletów przez kierowców. Takie wyniki jednoznacznie oznaczają wzrost liczby przewożonych pasażerów – mówi Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica. – To wynik inwestycji w tabor i nowoczesne technologie. Lepszy tabor zachęca do korzystania z miejskiej komunikacji, a jakość, mimo że kosztuje, to generuje dochody.
MPK finalizuje prace nad dalszymi udogodnieniami: ma to być sklep internetowy z biletami okresowymi. Ma ruszyć jeszcze w tym roku.