Świdnica, jako jedno z trzech miast w Polsce bierze udział w pilotażowej edycji Cyfrowej Wyprawki dla Firm – bezpłatnego programu skierowanego do lokalnych przedsiębiorców, którzy potrzebują wsparcia w rozwoju cyfrowych narzędzi sprzedaży i budowania wizerunku w sieci. Pierwsze szkolenie dla przedstawicieli firm odbyło się 13 maja.
Polski Fundusz Rozwoju zaprosił samorządy, które najlepiej znają potrzeby lokalnych przedsiębiorstw i chcą wesprzeć je w cyfrowym rozwoju, aby zwiększyć atrakcyjność regionalnych produktów i usług. Spośród wszystkich zgłoszeń do pilotażowej edycji, oprócz Świdnicy zaproszono także Nysę i Włocławek, czyli te samorządy, które najlepiej uzasadniły potrzebę wsparcia firm z ich regionu.
– To kolejny projekt ekspercki, w którym bierzemy udział jako miasto. Tego typu programy są dla nas szczególnie cenne, bo wzbogacają naszą ofertę. Urzędnicy i beneficjenci (firmy, osoby prywatne) cenią sobie szczególnie takie możliwości współpracy – mówi Szymon Chojnowski, zastępca prezydent Świdnicy.
Kolejnym etapem programu Cyfrowa Wyprawka dla Firm była rekrutacja mikro, małych i średnich firm z branży usługowej i handlowej, które w maju rozpoczęły cykl warsztatów.
Uczestnicy Cyfrowej Wyprawki dla Firm mogą liczyć na:
- indywidualne konsultacje,
- diagnozę swojego biznesu,
- wsparcie w budowaniu wizerunku firmy w sieci,
- pogłębienie wiedzy o dostępnych rozwiązaniach cyfrowych,
- wsparcie certyfikowanych Przewodników Biznesowych po zakończeniu programu.