To kolejny przykład na to, że nieostrożność może nas sporo kosztować. Przekonała się o tym 75-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która straciła ponad 40 tysięcy złotych.
Po raz kolejny policjanci z z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zostali powiadomieni o oszustwie. Mieszkanka naszego powiatu na jednym z portali społecznościowych znalazła reklamę dotyczącą możliwości inwestycji w akcje systemu gazociągów. Skuszona obietnicą szybkiego zysku przesłała swoje dane. Po kontakcie telefonicznym z rzekomym konsultantem z platformy gazociągowej, który sugerował znaczne zyski z inwestycji 75-latka zdecydowała się spróbować.
Przyszłą inwestycję kobieta rozpoczęła od zainstalowania na swoim urządzeniu wskazanej przez rozmówcę „specjalnej aplikacji do obsługi platformy inwestycyjnej”. Ta „specjalna aplikacja” okazała się oprogramowaniem umożliwiającym zdalne sterowanie systemem operacyjnym przez Internet, po zainstalowaniu którego rzekomy konsultant, czyli oszust uzyskał dostęp do tego co działo się na urządzeniu kobiety.
– Kolejnym etapem okazała się wpłata wpisowego w kwocie 1000 złotych przelewem lub 800 złotych za pomocą kodu BLIK. Kobieta skorzystała z tej oferty i wygenerowała kod, który przekazała, a następnie zatwierdziła transakcję – informuje Magdalena Ząbek, rzeczniczka KPP Świdnica. – Następnie 75-latka odebrała kolejne telefony, które miały służyć przeprowadzeniu jej przez dalsze etapy inwestycji. Po kilku dniach z seniorką skontaktowała się kolejna osoba, która tym razem poprosiła by ta nie robiła w tym dniu żadnych przelewów oraz by nie logowała się do swojej bankowości internetowej. Kobieta zastosowała się do tych poleceń. Po czym z 75-latką skontaktowała się jej córka, która poinformowała, że pieniądze z konta zostały przelane na inne konto. Wówczas kobieta zrozumiała, że została oszukana.
Łącznie straciła blisko 42 tysiące złotych.