konferencjaKongres Turystyki Polskiej

Przed nami konferencja Kongresu Turystyki Polskiej

Świdnica, jako organizator Kongresu Turystyki Polskiej, już po raz piąty zaprasza na dwudniową konferencję „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”. Przygotowywane  przez miasto we współpracy z branżą turystyczną, światem nauki oraz samorządowcami jesienne konferencje pokongresowe na stałe weszły już do kalendarza wydarzeń branży turystycznej Polski.  

W tym roku spotkanie osób zainteresowanych rozwojem turystyki, przedsiębiorstw i regionów odbędzie się 16 i 17 października. Oprócz tematów, które istotne są dla wszystkich zajmujących się turystyką bądź jej rozwojem, zaplanowano także sesje plenarne oraz warsztatowe dedykowane osobom zajmującym się usługami gastronomicznymi, prowadzącym bądź zamierzającym prowadzić gospodarstwa agroturystyczne, organizatorom  wydarzeń sportowo-turystycznych, twórcom produktów turystycznych, samorządowcom, urzędnikom, których rola w kształtowaniu wizerunku regionów poprzez swoje działania, a także w budowaniu turystyki jest niezwykle ważna.

W gronie prelegentów i ekspertów, którzy poprowadzą warsztaty znajdują się m.in. prof. dr hab. Magdalena Kachniewska (SGH),  prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt (GSW), prof. dr hab.  Andrzej Rapacz (kierownik Katedry Marketingu i Gospodarki Turystycznej UE we Wrocławiu), dr Andrzej Stasiak (Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Uniwersytet Łódzki), dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek (SGH), prof. dr hab. Joanna Szczepankiewicz – Battek (WSB Wrocław),  Hanna Burno (CEO ExtraInHotel sp. z o.o), Grzegorz Kita (prezes Sport Management Polska,  przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich), Adam Karpiński (DIT, wykładowca WSB Wrocław i AWF Wrocław), Andrzej Trojanowski, Wiesław Motyka (NIK, delegatura w Rzeszowie), dr hab. Michał Roman, współwłaściciel Gospodarstwa Ekoturystycznego UROCZANKA w Okopach, dr Daria Jarmen, dr hab. Elżbieta Nawrocka, dr Pior Zawadzki, dr Renata Przeorek z Katedry Marketingu i Gospodarki Turystycznej UE we Wrocławiu, Tomasz Sakuta prezes Fundacji Pro Sport Pro Life Wrocław.

Podczas konferencji wręczone zostaną również nagrody ogólnopolskiego czasopisma „Forum Biznesu”: Gmina Przyjazna Turystyce oraz Najlepszy Produkt Turystyczny i Usługa Turystyczna Roku 2019.

Tradycyjnie także na świdnickim Rynku 16 i 17 października w godzinach od 10.00 do 18.00 odbędzie się Jarmark Wyrobów Tradycyjnych.

Rejestracja uczestników potrwa do 11 października. Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszenia uczestnictwa dostępne są na stronie www.kongresturystyki.pl.

 

PROGRAM KONFERENCJI

16 PAŹDZIERNIKA 2019

7.00-9.45           Rejestracja i powitalna kawa

10.00-10.20     Uroczyste otwarcie konferencji

10.20 – 11.20 Sesja inauguracyjna – referaty programowe

  • Referat 1. Turystyka w gospodarce doświadczeń, dr Andrzej Stasiak
  • Referat 2. Między autentycznością a wyobrażeniem: jak tworzyć filary doświadczenia turystycznego?, Magdalena Kachniewska, dr hab., prof. SGH
  • Referat 3. Poziomy interpretacji dziedzictwa we współczesnych produktach turystyki kulturowej, Armin Mikos von Rohrscheidt, dr hab, prof SGW
  • Referat 4. Trendy w gastronomii a ekonomia doświadczeń, Andrzej Rapacz, zwyczajny, UE Wrocław

 

11.20-11.30 Przerwa kawowa

11.30-12.45 Sesja tematyczna: Innowacje produktowe i procesowe w gospodarce turystycznej XXI wieku – moderator Andrzej Rapacz, prof. zwyczajny

  • Referat 1 : Kto potrzebuje innowacji? Czy każda innowacja to pewny efekt “wow”?, Elżbieta Wąsowicz – Zaborek, dr SG
  • Referat 2: Eco trendy w promocji turystyki. Jak zainspirować gości atrakcjami regionu, ofertami hotelu czy atrakcjami turystycznymi?, Hanna Burno, CEO ExtraInHotel sp. z o.o
  • Referat 3 Innowacje produktowe gospodarstw agroturystycznych makroregionu Polski Wschodniej, Michał Roman, dr hab. SGGW
  • Referat 4 Zmiany w ofercie gospodarstw agroturystycznych. Studium Przypadku, Renata Przeorek, dr UE Wrocław

12.45 – 13.00 Przerwa kawowa

13.00 – 16.00 Sesja tematyczna: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych

  • Referat 1 Dziedzictwo niechciane i pożądane. Co można zyskać na włączaniu go do oferty turystycznej i na kontrowersjach, które wywołuje?, Sylwia Osojca-Kozłowska, UE Wrocław, UM Świdnica, LOT “Księstwo Świdnicko-Jaworskie”
  • Referat 2, Nowożytne fortyfikacje ziemne w Sudetach. Zapomniane i niechciane dziedzictwo, czy szansa na rozwój turystyki militarnej w regionie?, Michał Filipowicz, Instytut Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Referat 3 Odzyskiwanie utraconego dziedzictwa na przykładzie zabytków ewangelickich, Joanna Szczepankiewicz – Battek, dr hab, prof. WSB
  • Referat 4, Dlaczego cmentarze wojenne potrzebują większej opieki? Wnioski z raportów NIK, Andrzej Trojanowski, Wiesław Motyka, delegatura NIK w Rzeszowie
  • Referat 5, Znaczenie obiektów dziedzictwa przemysłowego dla rozwoju oferty turystycznej regionu, dr Piotr Zawadzki, dr UE Wrocław

 

15.00 – 16.00 Panel dyskusyjny: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych

16.00 – 18.00 Sesja tematyczna: Turystyka sportowa. Organizacyjne, finansowe i marketingowe aspekty realizacji wydarzeń sportowych

  • Referat 1 Zawody lekkoatletyczne jako produkt marketingowy. Zbiór doświadczeń organizacji i realizacji imprez lekkoatletycznych w Polsce od 2010 roku, Filip Moterski, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania/Polski Związek Lekkiej Atletyki
  • Referat 2 Marketing imprez sportowych a rozwój turystyki w miastach, Adam Karpiński, AWF Wrocław, DIT
  • Referat 3 Turystyka sportowo-rekreacyjna. Aktywnie w walce o rynek!, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich.
  • Referat 4 Triathlon Biznes Pasja, Tomasz Sakuta, prezes Fundacji Pro Sport Pro Life Wrocław
  • Referat 5 Półmaratony. Rywalizacja sportowa – argument aby poznawać świat., Danuta Pilarz-Małkiewicz, prezes Fundacji Wroactiv, organizator RST Półmaratonu Świdnickiego
  • Panel dyskusyjny: „Turystyka sportowa a gospodarka doświadczeń”

17.00-18.00 Otwarty warsztat: Zintegrowany system kwalifikacji – działania sektorowej rady ds. kompetencji w turystyce, prowadzący Józef Ratajski, Związek Pracodawców Turystyki Lewiatan, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki Małgorzata Rafał, sekretarz Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki

18.00-18.15 Podsumowania i wnioski

19.00-00.00 Uroczysta kolacja – wieczór integracyjny (Klub “Bolko”, plac Grunwaldzki 11)

  • W programie: Kolacja, Gala czasopisma Forum Biznesu: Wręczenie nagród laureatom konkursu Przyjazna Gmina 2019, Turystyczny Produkt Roku/ Turystyczna Usługa Roku, Koncert zespołu Future Folk, Netoworking

 

17 PAŹDZIERNIKA: Sale warsztatowe Świdnickiego Ośrodka Kultury, Świdnica, Rynek 44.

9.00 – 11.00 4 Sesje warsztatowe

11.15 – 13.15 4 Sesje warsztatowe

15.00 Wycieczka po Świdnicy i okolicy, zwiedzanie wpisanego na listę UNESCO Kościoła Pokoju, w tym minikoncert

 

Warsztaty dla uczestników konferencji:

  • Warsztat 1 Jak sprawić, aby moje kampanie na Facebooku nie trafiały w próżnię?, Magdalena Kachniewska
  • Warsztat 2 Turystyka sportowo-rekreacyjna. Tworzenie eventów przekształcających się w produkty turystyczne miast i gmin, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich.
  • Warsztat 3, Aplikacja mobilna ExtraInVisit (ExtraInHotel) w praktyce. Założenie konta i utworzenie promocji atrakcji regionu, atrakcji hotelu i oferty turystycznej w 10 minut, Hanna Burno, CEO ExtraInHotel sp. z o.o
  • Warsztat 4 Jak wprowadzić różnorodność doświadczeń tematycznych i rozmaitość poziomów interpretacji w obiekcie dziedzictwa, dr hab., prof. GWS Armin Mikos von Rohrscheidt
  • Warsztat 5 „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – wizerunek miejsca w Internecie, czyli czy można kontrolować niekontrolowane i do czego wykorzystać treści Internautów, dr Elżbieta Wąsowicz – Zaborek
  • Warsztat 6 Od zwykłego produktu do niezapomnianego doświadczenia turystycznego, dr Andrzej Stasiak
  • Warsztat 7 Agroturystyka usłana kwiatami, dr hab Michał Roman
  • Warsztat 8 Eventy a kształtowanie wizerunku miejsca, dr Daria Jarmen, dr hab. Elżbieta Nawrocka

 

Jarmark Wyrobów Tradycyjnych – wydarzenie towarzyszące konferencji

16-17.10.2019 r., godz. 10.00-18.00

Miejsce: Rynek

 

foto: W. Bąkiewicz / UM Świdnica

Zobacz również