Godną pochwały postawą wykazali się pracownicy jednej z placówek bankowych na terenie Świdnicy. Dzięki szybkiej interwencji obsługi banku, a także podjętych działań funkcjonariuszy Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy, 71-latka nie straciła 25 tys. Łatwowierność seniorki chcieli wykorzystać oszuści, działający metodą „na syna oraz policjanta”.
Po raz kolejny oszuści próbowali wyłudzić pieniądze od seniora. Do zdarzenia doszło 5 kwietnia. Do placówki bankowej przyszła 71-letnia kobieta, która potrzebowała pilnie pieniędzy. Poprosiła o wypłatę 25 tys. Twierdziła, że jej syn spowodował wypadek i potrzebuje pieniędzy na poczet kaucji. Po pieniądze miał zgłosić się „policjant”. Była bardzo zdenerwowana i cały czas miała włączony telefon.
Z uwagi na szybką interwencję obsługi banku oraz podjęte działania funkcjonariuszy Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy do wypłaty i przekazania pieniędzy oszustowi nie doszło.
Postawa pracowników banku, zasługuje na słowa uznania, ale jest też doskonałym przykładem na to, że współpraca pracowników banku z policjantami jest nieodzownym elementem w zwalczaniu tego typu przestępczości.