Connect with us

Wyszukaj na portalu

16°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Po wpłacie pieniędzy przy pomocy kodów BLIK zrozumiał, że został oszukany

foto: Pixabay

Blisko 14 tysięcy złotych stracił 35-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego po telefonicznym kontakcie z nieznajomym, który podawał się za pracownika banku. Pod legendą awarii aplikacji bankowej, namówił pokrzywdzonego do wypłaty wszystkich jego środków pieniężnych z konta, a następnie przy pomocy kodów BLIK do wpłaty ich na nowe wskazane konto bankowe.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. We wtorek do świdnickiej komendy zgłosił się 35-latek, który padł ofiarą oszustów.

– Do mężczyzny zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku i poinformowała go o blokadzie aplikacji bankowej, której mężczyzna używa. Fakt blokady uwiarygodnił sms, który mężczyzna także otrzymał. W celu rozwiązania tego problemu, rzekoma pracownica banku połączyła 35-latka z mężczyzną, który podawał się za starszego specjalistę bankowego. Mężczyzna ten oświadczył, że z uwagi na zablokowanie starego konta, należny otworzyć nowe, a w tym celu 35-latek miał udać się do najbliższego bankomatu i wypłacić całe zgromadzone tam środki, a następnie przy pomocy kodów BLIK wpłacić je poprzez wpłatomat na nowe konto. Oszust był na tyle przekonujący, że nieświadomy oszustwa mężczyzna zgodził się na przeprowadzenie tej transakcji – informuje Magdalena Ząbek, oficer prasowy KPP Świdnica.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Pokrzywdzony jednorazowo wypłacił 10 tysięcy złotych…bo na tyle pozwalał jego dzienny limit wypłat, a następnie zgodnie z poleceniem rzekomego pracownika banku mężczyzna chciał wpłacić pieniądze przy pomocy wpłatomatu, otrzymał nawet listę dostępnych urządzeń na terenie Świdnicy.

W tym dniu mężczyźnie nie udało się zrealizować tej transakcji z uwagi na awarie urządzenia, dlatego następnego dnia oszust ponownie zadzwonił do mężczyzny i polecił wykonanie wcześniejszej transakcji. 35-latek udał się do kolejnego z listy wpłatomatu i tam dokonał wpłaty 10 tysięcy złotych za pomocą podanych przez oszusta kodów BLIK. Mężczyzna przekonał także 35-latka, żeby ten wybrał pozostałe środki z konta, blisko 4 tysiące złotych i również przy pomocy kodów BLIK wpłacił je na wcześniej wskazane kontro. Po dokonaniu tych dwóch transakcji rzekomy pracownik rozłączył się i wtedy 35-latek zrozumiał, że został oszukany – tłumaczy rzecznik świdnickiej policji.

Advertisement. Scroll to continue reading.
Zostaw komentarz

Leave a Reply

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Do groźnie wyglądającego wypadku doszło dziś ok. godz. 10:30 na łączniku autostradowym około 500 metrów od ronda Solidarności w kierunku Żarowa. Aktualnie droga jest...

Aktualności

Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego świdnickiej komendy zatrzymali 41-latka podejrzanego o kradzież biżuterii z jednego ze sklepów na terenie miasta. Podejrzany noc spędził za kratkami...

Aktualności

Do świdnickich policjantów zgłosiła się 56-latka, który padła ofiarą oszustów. Kobieta straciła przez swoją nieostrożność kilkanaście tysięcy złotych. 8 sierpnia do świdnickich policjantów zgłosiła...

Aktualności

W minioną sobotę, późnym wieczorem, grupa turystów zgubiła się w rejonie Książańskiego Parku Krajobrazowego. Mieszkańcy powiatu świdnickiego wiedząc, że po zmroku będą mieli problem...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2020

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close