Connect with us

Wyszukaj na portalu

1°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Oszukana na „zdalny pulpit” straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

Oszuści, działający metodą ,,na pracownika infolinii banku i aplikację zdalny pulpit”, nie odpuszczają. 21 listopada 61-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego zgłosiła, że padła ofiarą oszustów, którzy wypłacili ponad 45 tysięcy z jej kont.

Wszystko zaczyna się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika infolinii banku, który chce zweryfikować wniosek kredytowy (którego poszkodowany nie składał), albo rzekomy pracownik banku wykrył podejrzany przelew czy transakcję lub ma informację, że doszło do włamania na nasze konto. W każdym przypadku punktem wyjściowym dla przestępców jest namówienie do zainstalowania przez pokrzywdzonych wskazanej przez nich aplikacji- aplikacji pozwalającej na zdalną obsługę urządzenia, z którego korzystamy w bankowości internetowej.

21 listopada do Komisariatu Policji w Świebodzicach zgłosiła się 61-latka, która padła ofiarą oszustów, działających tą metodą. Jak ustalili mundurowi, kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika infolinii banku i usłyszała, że jest konieczność potwierdzenia dyspozycji przelewu we wskazanym banku. Kobieta zaprzeczyła wykonaniu przelewu, wówczas rzekomy pracownik infolinii przekazał jej także informację o próbie zaciągnięcia kredytu na jej dane. Rozmówca poinformował 61-latkę o konieczności połączenia z działem technicznym. Tam poszkodowana usłyszała, że konieczne jest, by bank zdalnie połączył się z jej telefonem, a do tego niezbędna jest instalacja specjalnego programu. Poszkodowana, chcąc uchronić się przed oszustem zainstalowała wskazany program, następnie postępowała zgodnie z instrukcjami, a wszystko po to by pieniądze zabezpieczyć na koncie. W efekcie przelała z dwóch kont środki na inne konta wskazane w linku aplikacji, przelewy wykonała ponieważ konsultantka utwierdziła ją w przekonaniu, że to jedyny sposób na zabezpieczenie środków.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Po wszystkim kobieta poszła do banku, gdzie dowiedziała się, że została oszukana. 61-latka straciła ponad 45 tysięcy złotych.

Po raz kolejny apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni.

Zostaw komentarz

Leave a Reply

Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Z pozoru zwykła kontrola drogowa zakończyła się wysokim mandatem i powrotem na „piechotę”. Promile w organizmie, to nie jest stan w jakim możemy wybrać...

Aktualności

Piękna, słoneczna pogoda sprawiła, że częściej zaglądamy na swoje działki i ogrody. Pamiętajmy jednak o właściwym zabezpieczaniu naszego mienia przed kradzieżą. Oto kilka porad...

Aktualności

Policjanci z Komisariatu Policji w Świebodzicach zajmujący się zwalczaniem przestępczości narkotykowej zatrzymali 36-letniego mężczyznę podejrzanego o posiadanie narkotyków, których funkcjonariusze zabezpieczyli blisko 230 porcji....

Polecamy

Funkcjonariusze Komisariatu Policji w Żarowie otrzymali dwa urządzenia Iblow do badania stanu trzeźwości. Przekazany sprzęt będzie wykorzystywany na terenie miasta i gminy przez żarowskich...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close