Jeden z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w Strzegomiu – ul. Al. Wojska Polskiego przechodzi właśnie olbrzymią metamorfozę. Na terenie alei realizowanych jest kilka inwestycji, które zmienią diametralnie tę część Strzegomia. Będzie nowocześnie, komfortowo i, co najważniejsze, bezpiecznie.
W ramach międzynarodowego projektu „Szlak Kamienia” na odcinku od ul. Dworcowej do ul. Kolejowej powstaje aktualnie Aleja Rzeźb. – W ostatnich miesiącach wykonano nawierzchnię z kostki i płyt granitowych, wjazdy i instalację elektryczną do oświetlenia drogowego, oświetlenia rzeźb, zasilania kamer oraz fontanny. Wykonano także postumenty pod rzeźby. Ponadto trwa montaż komór technicznych oraz konstrukcji fontanny – informuje Katarzyna Cioruń, naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu.
Po wykonaniu nowych przyłączy do budynków mieszkalnych przez firmę Tauron oraz oświetlenia ulicznego dla potrzeb ścieżki rowerowej, wykonawca Alei Rzeźb przystąpi do porządkowania terenu i nasadzeń. Dodajmy, że finalnie staną tam granitowe rzeźby, które powstały i powstaną w trakcie plenerów kamieniarskich.
W ramach realizowanej inwestycji pn. ,,Ograniczenie indywidualnego ruchu zmotoryzowanego w centrum miasta poprzez budowę ścieżki rowerowej oraz przebudowę ciągów pieszych wzdłuż Alei Wojska Polskiego w Strzegomiu” realizowane są prace związane z rozbiórką krawężników oraz korytowaniem. Zostały również usunięte drzewa i krzewy. – Na odcinku od McDonalda do PKP została wykonana konstrukcja chodnika i konstrukcja ścieżki rowerowej oraz zjazdy. Wykonano również humusowanie terenów zielonych. Latarnie ze względu na notoryczne akty wandalizmu zostaną ustawione w końcowym etapie budowy – mówi Ewelina Kowalska, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Wsi. – Na odcinku od PKP w kierunku ul. Legnickiej zakończono budowę studzienek ściekowych wraz z przykanalikami, bez regulacji wpustów. Wykonano sieć kanalizacji deszczowej z budową studni rewizyjnych z kręgów betonowych. W najbliższym czasie planowany jest demontaż oraz montaż krawężników oraz wykonanie korytowania pod ścieżkę rowerową – kończy Ewelina Kowalska.