Wręczeniem pamiątkowej statuetki Markowi Ciechanowskiemu, prezesowi Izby Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej, rozpoczęła się dzisiejsza sesja Rady Miejskiej. To podziękowanie za pomoc i zaangażowanie w rozwoju Świdnicy na turystycznej mapie Polski.
Okazją do wręczenia statuetki stało się 10-lecie Izby Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej. – Pan Marek jest dla nas osobą niezwykle ważną. Konferencja Turystyki Polskiej to spotkanie na najwyższym poziomie. To dzięki panu Markowi do Świdnicy zjeżdżają przedstawiciele branży turystycznej i biznesowej. To dzięki tym kongresom o Świdnicy słyszy cały turystyczny świat. W świadomości wielu to Świdnica stała się stolicą turystyki polskiej. Dziękujemy za wsparcie, pomoc. Dziękujemy za to wszystko, co zrobiłeś do tej pory i prosimy o jeszcze – mówiła, wręczając statuetkę, prezydent Świdnicy Beata Moskal-Słaniewska. – Świdnica miała potencjał turystyczny. Wszyscy wiedzą, że jest tu Kościół Pokoju. Macie też przepiękną katedrę. Dzięki kongresom do Świdnicy przyjechało wielu moich kolegów z branży. Zobaczyli miasto i zabytki i to procentuje. Przywożą tu swoje grupy. Świdnica jest dziś marką, potencjałem – mówił Marek Ciechanowski.
Izba Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej została powołana na Kongresie Założycielskim w kwietniu 2009 roku jako kontynuator funkcjonującej od 1995 r. Rady Krajowej Izb Turystyki.
Celem Izby Turystyki RP jest: reprezentowanie i ochrona interesów swoich członków, budowanie wspólnego prestiżu i siły środowiska biznesu turystycznego, udzielanie wzajemnej pomocy i współpracy w realizacji zadań członków w rozwoju biznesu turystycznego, inicjowanie i organizowanie działań zapewniających warunki rozwoju gospodarki turystycznej, promocji turystycznej, rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej, tworzenie warunków zrównoważonego rozwoju turystyki w regionach, organizowanie współpracy z innymi organizacjami i stowarzyszeniami turystycznymi, kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki w działalności gospodarczej, inicjowanie i organizowanie platformy współdziałania i debat nad problemami gospodarki turystycznej i jej otoczenia, inicjowanie przedsięwzięć skierowanych na promocję kultury i dziedzictwa narodowego.
