Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy przestrzegają przed nieuczciwymi sprzedającymi w sieci. Są osoby, które zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży przeróżnych rzeczy, a gdy znajduje się klient, żądają wpłaty zaliczki. Potem kontakt się urywa, a towar nie przychodzi.
Do świdnickiej komendy zgłosił się 38-letni mężczyzna, który na jednym z popularnych portali sprzedażowych zobaczył atrakcyjną ofertę dotyczącą quada. Zainteresowany zakupem skontaktował się telefonicznie z rzekomym sprzedającym, gdzie omówili warunki zapłaty oraz odbioru quada.
– Sprzedający chciał, by 38-latek wpłacił zaliczkę za pojazd w wysokości 2 tysięcy złotych koniecznie szybkim przelewem. Na co kupujący wyraził zgodę, ale przez przypadek zrobił zwykły, a że sprzedającemu zależało na czasie to kupujący zrobił jeszcze jeden na kwotę 1 tysiąca złotych. Po tych wpłatach quad miał zostać zarezerwowany. Na resztę pieniędzy strony umówiły się przy odbiorze. Niestety po wpłacie kontakt ze sprzedającą urwał się. Mężczyzna stracił 3 tysiące złotych. Apelujemy do wszystkich o rozwagę podczas zakupów w sieci. To od ciebie i twojej świadomości zależy czy staniesz się ofiarą oszusta. Zwracajmy szczególną uwagę na to, czy cena towaru nie wydaje się zbyt atrakcyjna – mówi asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy KPP Świdnica.
– Unikajmy bezwzględnie dokonywania zapłaty za zakupiony towar poprzez różne systemy płatności, które nie pozwalają w żaden sposób zidentyfikować odbiorcę naszej płatności. W przypadku zaistnienia oszustwa, przestępca wybiera nasze pieniądze w każdym miejscu naszego kraju, a pozostaje po nim jedynie numer telefonu komórkowego, który najczęściej jest użytym raz do popełnienia przestępstwa – dodaje rzecznik świdnickiej policji.
źródło: KPP Świdnica
