Dzięki czujności hydraulika, szybkiej reakcji świdnickiej policji i pracowników banku senior nie stracił 215 tysięcy złotych, które mógł przekazać oszustom. Mundurowi po raz kolejny apelują o ostrożność.
Podczas naprawy kranu w mieszkaniu seniora hydraulik usłyszał, jak mężczyzna przez telefon podaje swoje loginy i hasła do bankowości internetowej. Zaniepokojony sytuacją natychmiast zadzwonił na policję. Chwilę później na miejscu byli już funkcjonariusze, którzy ustalili, że dzień wcześniej oraz tego samego dnia ze starszym panem kontaktowała się kobieta, namawiająca go do rzekomej inwestycji, by odzyskać pieniądze dostępne na ich koncie platformy inwestycyjnej. Aby zrealizować transakcję, senior miał przewalutować swoje oszczędności na dolary i zainstalować specjalną aplikację. W rzeczywistości była to aplikacja umożliwiająca oszustom zdalny dostęp do jego telefonu i komputera.
– Zgodnie z instrukcjami oszustki mężczyzna wpisał kody i loginy, które otrzymał, a następnie zalogował się do swojej bankowości internetowej. W tym momencie policjanci natychmiast odłączyli sieć i wraz z seniorem udali się do banku, aby zablokować dostęp do jego konta. Dzięki czujności pracowników banku udało się zapobiec kradzieży – konto zostało zablokowane z powodu podejrzenia oszustwa – informuje Magdalena Ząbek, rzeczniczka KPP Świdnica.
