Connect with us

Wyszukaj na portalu

12°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Dał się nabrać oszustowi, stracił 40 tysięcy złotych

Co zrobić kiedy dzwoni do ciebie nieznana osoba i podaje się za pracownika banku, a następnie informuje, że twoje oszczędności są zagrożone i namawia do wzięcia kredytu i przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze? Nie ulegać presji i natychmiast takie połączenie zakończyć. Niefrasobliwość może nas słono kosztować. Przekonał się o tym 48-letni mieszkaniec naszego powiatu.

15 marca do Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zgłosił się 48-latek, który został oszukany metodą na „pracownika banku”. Z 48-latkiem skontaktował się telefonicznie nieznany mężczyzna, który przedstawił się i poinformował, że jest pracownikiem jednego z banków w którym mężczyzna ma konto. 48-latek uwierzył, że rozmawia z osobą z banku, bo na jego telefonie wyświetliła się nazwa banku – mówi rzeczniczka KPP Świdnica, Magdalena Ząbek. –Rzekomy konsultant przekazał w rozmowie, że ktoś próbował wziąć kredyt w imieniu 48-latka na kwotę 110 tysięcy złotych i że jest to oszustwo i aby je zablokować mężczyzna miał wpłacić taką też kwotę na utworzone w tym celu konto techniczne. Kiedy 48-latek oświadczył, że nie dysponuje taką kwotą rozmówca poinformował mężczyznę by zaciągnął pożyczkę. Kiedy 48-latek zaczął wątpić w słowa które słyszy, został połączony z kolejnymi osobami tzn. z kierownikiem banku-który potwierdził słowa konsultanta. Przekazał także informacje, ze ta sprawa została zgłoszona do Prokuratury w Warszawie i z rzekomym prokuratorem także połączono 48-latka. Osoba podająca się za prokuratora również potwierdziła wcześniejszą wersję. Po tych zapewnieniach 48-latek powrócił do rozmowy z konsultantem i zgodnie z sugestią poprzez aplikację na telefonie zawarł umowę kredytowaną na kwotę 110 tysięcy złotych. Następnie miał udać się do banku wypłacić pieniądze by potem wpłacić je na wskazane kontro. Rzekomy konsultant cały czas był na linii z mężczyzną. Poszkodowany wypłacił łącznie 40 tysięcy złotych a następnie udał się do wskazanego banku i na wskazane konto wpłacił te pieniądze. Oszust oświadczył, ze zadzwoni następnego dnia by dokończyć wpłatę pozostałych środków.
Po tej rozmowie mężczyzna skontaktował się z rodziną i wówczas uświadomił sobie że został oszukany.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Zostaw komentarz

Leave a Reply

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

30 tysięcy złotych straciła 41-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego po telefonicznym kontakcie z nieznajomymi, którzy podawali się za pracowników banku. W godzinach rannych, do pokrzywdzonej...

Aktualności

Funkcjonariusze Wydziału Prewencji świdnickiej komendy zatrzymali 21-letniego kierującego, u którego przeprowadzone badanie na zawartość narkotyków w organizmie potwierdziło, że jest pod wpływem środków odurzających....

Aktualności

Komenda Powiatowa Policji w Świdnicy zaprasza w czwartek 23 marca w godz. od 16:00 do 18:00 do swojej siedziby przy ul. Jagiellońskiej 23 na...

Aktualności

Wrocławscy funkcjonariusze z Wydziału Poszukiwań i Identyfikacji Osób zatrzymali 26-latka, który ponad 2 lata temu dopuścił się czynnej napaści na policjantów i pomimo zasądzonej...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2020

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close