Świdnica, jako jedno z trzech miast w Polsce weźmie udział w pilotażowej edycji Cyfrowej Wyprawki dla Firm – bezpłatnego programu skierowanego do lokalnych przedsiębiorców, którzy potrzebują wsparcia w rozwoju cyfrowych narzędzi sprzedaży i budowania wizerunku w sieci.
Polski Fundusz Rozwoju zaprosił samorządy, które najlepiej znają potrzeby lokalnych przedsiębiorstw i chcą wesprzeć je w cyfrowym rozwoju, aby zwiększyć atrakcyjność regionalnych produktów i usług. Spośród wszystkich zgłoszeń do pilotażowej edycji, oprócz Świdnicy zaproszono także Nysę i Włocławek, czyli te samorządy, które najlepiej uzasadniły potrzebę wsparcia firm z ich regionu.
– To kolejny projekt ekspercki, w którym bierzemy udział jako miasto. Tego typu programy są dla nas szczególnie cenne, bo wzbogacają naszą ofertę. Urzędnicy i beneficjenci (firmy, osoby prywatne) cenią sobie szczególnie takie możliwości współpracy – mówi Szymon Chojnowski, zastępca prezydent Świdnicy.
Kolejnym etapem programu Cyfrowa Wyprawka dla Firm jest rekrutacja mikro, małych i średnich firm z branży usługowej i handlowej, które już w maju rozpoczną cykl warsztatów. Przedsiębiorcy mogą wysyłać zgłoszenia do 29 kwietnia 2022 r. za pomocą specjalnego formularza na stronie programu www.cyfrowawyprawka.pl. Do wyboru są trzy moduły tematyczne:
– Moduł Allegro – uczestnik dowie się, jak prowadzić profil firmowy na Allegro, który pomoże zoptymalizować sprzedaż w Internecie i dotrzeć do klientów z 25 krajów UE.
– Moduł Landingi – przedsiębiorca dowie się, jak stworzyć wysoce efektywną stronę, która pozwoli na zwiększenie ilości pozyskiwanych kontaktów sprzedażowych.
– Moduł Meta – pomoże stworzyć lub odświeżyć stronę firmową na Facebooku i Instagramie, podpowie, jak tworzyć ciekawe i angażujące posty oraz pokaże najlepsze praktyki związane z reklamą w mediach społecznościowych.
Spośród zgłoszeń wybranych zostanie po 50 firm z każdego regionu, które w ramach programu mogą wziąć udział w dowolnej liczbie modułów, w zależności od potrzeb. Bez względu na to, czy firma zdecyduje się na jedną ścieżkę tematyczną czy trzy – nie ponosi za to żadnych kosztów. Do programu zakwalifikuje się pierwszych 50 firm, które wyślą poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy. Uczestnicy Cyfrowej Wyprawki dla Firm mogą liczyć na: indywidualne konsultacje, diagnozę swojego biznesu, wsparcie w budowaniu wizerunku firmy w sieci, pogłębienie wiedzy o dostępnych rozwiązaniach cyfrowych, wsparcie certyfikowanych Przewodników Biznesowych po zakończeniu programu.
Więcej informacji o Cyfrowej Wyprawce oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.cyfrowawyprawka.pl. Partnerami programu są Allegro, Landingi i Meta.