O 123 tysiące złotych więcej Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zarobiło na sprzedaży biletów, niż zakładano.
Spółka w ubiegłym roku planowała sprzedaż biletów na poziomie 1,8 miliona złotych, na którą składa się sprzedaż w autobusach, sprzedaż biletów kartonikowych w kiosku na pl. Grunwaldzkim oraz sprzedaż biletów miesięcznych. Plan przekroczony został z dużą nawiązką – sprzedaż była większa o 123 tysiące złotych. Wzrost został odnotowany w sprzedaży biletów miesięcznych oraz w przejazdach opłacanych w autobusie – o 66 tysięcy złotych więcej niż zakładano, z czego 57 tysięcy to opłaty dokonane przy użyciu kart zbliżeniowych w nowoczesnych, instalowanych w autobusach sukcesywnie od II półrocza 2018 roku biletomatach. – Taki wzrost sprzedaży biletów, zarówno miesięcznych jak i opłacanych w autobusach, jest efektem dobrego przyjęcia przez mieszkańców naszych inwestycji w tabor i nowoczesne technologie. To się po prostu opłaca, a efekt synergii powinien być jeszcze bardziej zauważalny – mówi Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica.
W styczniu sprzedaż bezgotówkowa w autobusach osiągnęła po pierwszym miesiącu roku poziom 35% – kartami płatniczymi posłużyło się 12,5 tysiąca pasażerów MPK na kwotę nieco ponad 25 tysięcy złotych.
Nieznacznie, o niecałe 2% w ubiegłym roku wzrosła liczba wystawionych kar za przejazd bez należnej opłaty.