12 tysięcy złotych- tyle straciła 24-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż opony. Kobieta została okradziona a oszuści wyczyścili jej konto.
Na jednym z portali ogłoszeniowych kobieta wystawiła opony na sprzedaż za kwotę 800 złotych. Jeszcze tego samego dnia z 24-latką poprzez popularny komunikator, a nie sam portal sprzedażowy nieznana jej osoba nawiązała kontakt, udając zainteresowanie wystawionym przedmiotem. Rzekoma kupująca poinformowała, że pieniądze przeleje na konto i sama opłaci kuriera, który w dniu następnym zabierze opony. 24-latka w związku z tym otrzymała wiadomość mailową z zawartością linka, by potwierdzić płatność. Po jego naciśnięciu kobieta została przekierowana na stronę internetową, na której musiała zalogować się do swojej bankowości internetowej. W tym momencie oszuści uzyskali dostęp do jej konta.
– Pojawiła się też informacja o kolejnym etapie weryfikacji, który nastąpi poprzez kontakt pracownika banku. I tak też się stało, po chwili 24-latka odebrała telefon od nieznanej kobiety, która przedstawiła się jako pracownica banku. Rozmówczyni poinformowała, że dokończą teraz proces weryfikacji i w tym celu poprosiła min o datę ważności karty oraz 3-cyfrowy kod karty oraz niepełny numer kart. Sprzedająca nie podejrzewając wtedy jeszcze oszustwa przekazała te informacje. Następnie rozmówczyni poinformowała, że konieczne jest w ramach weryfikacji podanie jej numerów BLIK. 24-latka wygenerowała trzy takie kody przekazała a następnie zatwierdziła – informuje rzeczniczka KPP Świdnica, Magdalena Ząbek.
W trakcie tej rozmowy 24-latka zaczęła podejrzewać oszustwo i rozłączyła się. Zadzwoniła na infolinie banku i tam dowiedziała się, że rozmawiała z oszustami, którzy zdążyli z jej konta ukraść blisko 12 tysięcy złotych.
KPP Świdnica