Do policjantów z Komisariatu w Strzegomiu zgłosiła się 49-letnia kobieta, która została oszukana. Na portalu ogłoszeniowym jej córka wystawiła do sprzedaży sukienkę, na którą pojawiła się chętna. Link do transakcji przesłała w mailu, a potem skontaktowała się jeszcze telefonicznie. W efekcie z konta kobiety zniknęło blisko 7 tysięcy złotych.
Córka poszkodowanej na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż sukienkę za symboliczne 30 złotych. Na odzew zainteresowanej osoby nie trzeba było długo czekać. Oszustka przesłała w wiadomości mailowej link do transakcji. Następnie poinstruowała, że trzeba go otworzyć, wybrać ikonę swojego banku i zalogować.
–49-latka uzupełniła stronę podając swój login i hasło. W międzyczasie do poszkodowanej zadzwoniła kobieta i oświadczyła, że po zalogowaniu konieczne jest jeszcze wygenerowanie kodu BLIK, w celu potwierdzenia konta na które ma zostać przelana kwota 30 zł. Kupująca zapewniła, że pomimo wygenerowania kodu BLIK żadne kwota nie zostanie zabrana jej z konta ponieważ portal sprzedażowy jest darmowy, a to tylko jest wymóg platformy. 49-latka zgodnie z instrukcjami wygenerowała kod BLIK w kwocie 500 zł. I podała rozmówczyni. Ta po otrzymaniu go rozłączyła się. Kobieta po chwili zalogowała się raz jeszcze na swoje konto bankowości internetowej i odkryła, że z jej konta zniknęło 6800 zł – informuje rzeczniczka KPP Świdnica, Magdalena Ząbek.