Connect with us

Wyszukaj na portalu

5°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Aktywna tablica w szkole w Lutomi Dolnej (foto)

W Szkole Podstawowej w Lutomi Dolnej odbyła się lekcja otwarta, ukazująca wykorzystanie potencjału technologii informatycznej w zakresie dwóch programów edukacyjnych: „Kod do przyszłości” oraz „Aktywna tablica”, realizowanych na terenie placówki od 2017 roku.

Lekcję przeprowadziła w klasie Ib  Małgorzata Maruszewska. Celem zajęć było rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, kształcenie zdolności manualnych oraz umiejętności obsługi komputera i wybranych aplikacji, a także zdobywanie umiejętności pracy w zespole. W czasie zajęć wykorzystano różnorodne elementy edukacji wczesnoszkolnej, ale podstawowym zadaniem było zbudowanie konstrukcji robotycznej –  lwa z klocków Lego WeDo oraz wyposażenie go w silnik i czujnik ruchu. Uczniowie za pomocą odpowiedniej aplikacji nauczyli się m.in., w jaki sposób zaprogramować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Działaniom uczniów przyglądali się zaproszeni goście – dyrektorzy oraz nauczyciele ze szkół  tworzących „sieć”: Bystrzycy Górnej, Pszenna, Marcinowic oraz Strzelec.

Przypomnijmy, że „Aktywna tablica” to program Ministerstwa Edukacji Narodowej mający na celu uzupełnienie szkolnej infrastruktury o sprzęt umożliwiający korzystanie z najnowszych cyfrowych rozwiązań edukacyjnych. Głównym jego celem jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania ITC oraz upowszechnienie interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych z różnych przedmiotów. Program wspiera doskonalenie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Co warte podkreślenia, wszystkie szkoły podstawowe w gminie Świdnica uzyskały dotację na zakup sprzętu – zostały wyposażone w tablice interaktywne, projektory, głośniki oraz interaktywne monitory dotykowe. Całkowita wartość projektu to ponad 100 tys. zł, z czego 80% sfinansowano ze środków budżetu państwa, a 20% kwoty stanowił wkład własny gminy.

W dzisiejszej szkole potrzebne są metody aktywizujące ucznia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Narzędzia cyfrowe z dostępem do Internetu pozwalają na takie działania i tworzą  warunki do zmiany w sposobach nauczania. Zakupione tablice interaktywne są bardzo chętnie wykorzystywane w trakcie prowadzonych zajęć i sprawiają, że lekcje są ciekawsze, wzrasta też  motywacja uczniów do nauki. Nasi uczniowie zyskali większe możliwości  rozwoju poznawczego i społecznego oraz szansę na rozwijanie zainteresowań i uzdolnień – komentuje lekcję dyrektor szkoły Elżbieta Dolińska.

foto: UG Świdnica

 

Advertisement. Scroll to continue reading.
Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Polecamy

Piątkowe, noworoczne spotkanie w auli I LO było doskonałą okazją do podziękowań za całoroczną współpracę mieszkańcom gminy Świdnica reprezentowanym przez sołtysów, rady sołeckie, stowarzyszenia,...

Polecamy

Przedszkolaki z Bystrzycy Dolnej, dzięki uprzejmości właścicieli mogły odwiedzić niesamowite gospodarstwo prowadzone przez pana Mateusza człowieka z pasją do dyń. Farm Child w Bystrzycy...

Polecamy

1 285 006,02 – to kwota przyszłorocznego Fundusz Sołeckiego w gminie Świdnica. Będzie ona większa o 96 525,71 zł. w porównaniu do roku bieżącego...

Polecamy

Wczorajszy wieczór Festiwalu Bachowskiego należał do gminy Świdnica. Wszystko za sprawą dwóch koncertów: w Grodziszczu i w Krzyżowej, które odbyły się pod honorowym patronatem...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close