Connect with us

Wyszukaj na portalu

23°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Polecamy

50. Rajd Świdnicki-Krause [mapki, harmonogram, utrudnienia]

Już tylko godziny dzielą nas od startu jubileuszowego 50. Rajdu Świdnickiego-Krause, pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Przez weekend czeka nas spora dawka motoryzacyjnych emocji. Poniżej publikujemy najważniejsze informacje dla kibiców.

Sprawdzony format i nowości
Pięćdziesiąta, jubileuszowa edycja Rajdu Świdnickiego-Krause zainauguruje tegoroczną rywalizację o tytuły mistrzów Polski. Zawody odbędą się w sprawdzonej, kompaktowej formule, urozmaiconej ciekawymi zmianami w trasie poszczególnych oesów. Zmagania w pierwszej rundzie RSMP 2022 poprzedzi odcinek testowy zaplanowany na sobotnie przedpołudnie (23 kwietnia, od 9 do 12) oraz ceremonia rozpoczęcia zawodów na Stadionie OSiR w Świdnicy (14:30). Pierwszy etap to cztery oesy i blisko 31,5 km ścigania. W sobotę kibice dwukrotnie będą mogli zobaczyć rajdówki w akcji na ulicach Świdnicy podczas próby Świdnica – Fundusz Regionu Wałbrzyskiego (OS 1 i OS 4 – 2,75 km). Pomiędzy przejazdami tego oesu zawodników czeka rywalizacja o Puchar Dziećmorowic na trasie z Świdnicy do Zagórza Śląskiego (OS 2 – 17,1 km) oraz z Walimia do Rościszowa (OS 3 – 8,85 km).

Harmonogram drugiego etapu 50. Rajdu Świdnickiego-Krause tworzą trzy odcinki specjalne, każdy pokonywany dwukrotnie. Najpierw rajdowe załogi ruszą z Ludwikowic do Kamionek (OS 5 i 8 – 14,1 km), by następnie rywalizować na trasie z Rościszowa do Walimia (OS 6 i 9 – 8,45 km). Obie niedzielne pętle zwieńczy najdłuższa w rajdzie próba wiodąca z Zagórza Śląskiego do Świdnicy (OS 7 i 10 – 21,3 km). Jej drugi przejazd, a zarazem finałowy oes zawodów zostanie rozegrany jako Power Stage, czyli oes, na którym najszybsze załogi zdobywają dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Jednymi z nowości są powrót kultowego fragmentu prowadzącego przez Modliszów i Złoty Las, a także ciekawa partia poprowadzona ulicą Strumykową w Dziećmorowicach.

Harmonogram 50. Rajdu Świdnickiego-Krause – 1. rundy RSMP 2022

Sobota, 23 kwietnia (4 odcinki specjalne, łącznie 31,45 km)
9:00-12:00 – odcinek testowy
14:30 – uroczyste rozpoczęcie zawodów (Stadion OSiR, Świdnica)
16:00 – OS 1: Świdnica – Fundusz Regionu Wałbrzyskiego (2,75 km)
16:20 – OS 2: Świdnica – Zagórze Śląskie – Puchar Dziećmorowic (17,1 km)
17:00 – OS 3: Walim – Rościszów (8,85 km)
18:27 – serwis A: Stadion OSiR, Świdnica (30 min.)
19:00 – OS 4: Świdnica – Fundusz Regionu Wałbrzyskiego (2,75 km)
19:15 – serwis B: Stadion OSiR, Świdnica (45 min.)

Niedziela, 24 kwietnia (6 odcinków specjalnych, łącznie 87,7 km)
8:00 – serwis C: stadion OSiR, Świdnica (15 min.)
9:18 – OS 5: Ludwikowice – Kamionki (14,1 km)
10:02 – OS 6: Rościszów – Walim (8,45 km)
10:33 – OS 7: Zagórze – Świdnica (21,3 km)
11:22 – serwis D: Stadion OSiR, Świdnica (30 min.)
12:55 – OS 8: Ludwikowice – Kamionki (14,1 km)
13:39 – OS 9: Rościszów – Walim (8,45 km)
14:10 – OS 10: Power Stage Zagórze – Świdnica (21,3 km)
18:00 – ceremonia zakończenia zawodów (Stadion OSiR, Świdnica)

Advertisement. Scroll to continue reading.

Godziny zamknięcia dróg

Podajemy godziny zamknięcia i otwarcia dróg w czasie trwania 50. Rajdu Świdnickiego – KRAUSE. Drogi na których odbywać się będą odcinki specjalne zostaną zamknięte dla ruchu kołowego na półtorej godziny przed planowanym startem pierwszej załogi – czasy zamknięcia dróg zgodnie z poniższą tabelką. Wyjątek stanowi odcinek biegnący po Świdnicy, który zamykany będzie wcześniej.

Ponad 80 załóg na starcie

82 załogi zgłosiły się do 50. edycji Rajdu Świdnickiego-Krause. 64 duety powalczą w ramach rundy RSMP, a 18 załóg w rajdówkach sprzed lat to uczestnicy historycznego czempionatu. Inauguracyjną rundę RSMP i Motul HRSMP zaplanowano na 23-24 kwietnia.

Po dwóch latach przerwy Rajd Świdnicki-Krause powrócił do tradycyjnego wiosennego terminu i po raz siódmy w ciągu ostatnich 10 lat rozpoczyna walkę o tytuły rajdowych mistrzów Polski. W dwóch poprzednich sezonach obostrzenia związane z pandemią COVID-19 wymusiły przesunięcie Rajdu Świdnickiego-Krause na październik. Rajd Świdnicki-Krause, wcześniej znany jako Rajd Elmot, organizowany jest od 1972 roku, a od 1978 roku nieprzerwanie stanowi rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

14 zgłoszonych załóg przywiezie do Świdnicy samochody klasy R5/Rally2, czyli najszybsze i najbardziej zaawansowane konstrukcje, jakimi można się ścigać na krajowych oesach. Najpopularniejszą rajdówką w tym gronie jest Skoda Fabia Rally2 evo, którą dysponować będzie sześć duetów. Cztery załogi zapowiedziały start w Hyundaiach i20 R5.

Z pierwszym numerem startowym do rywalizacji ruszą triumfatorzy ubiegłorocznej edycji Rajdu Świdnickiego-Krause, czyli Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo). Za reprezentantami ORLEN Team ustawiono Sylwestra Płachytkę i Jacka Nowaczewskiego (Skoda Fabia Rally2 evo), którzy w 2020 i 2021 roku stawali na podium w Świdnicy. Trójkę na rajdówkę naklei Adrian Chwietczuk (Skoda Fabia Rally2 evo). Olsztynianin nie ujawnił jeszcze nazwiska pilota. Jedyni obcokrajowcy w stawce – Tom Kristensson i Andreas Johansson otrzymali czwarty numer startowy. Szwedzi skorzystają z Hyundaia i20 R5 z polskiego zespołu Kowax 2BRally Racing. Pierwszą piątkę listy zgłoszeń zamyka Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia Rally2 evo). Dwukrotny rajdowy mistrz Polski stanie przed szansą dołączenia do grona znakomitych rekordzistów tej imprezy, czyli Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Nieodżałowani mistrzowie triumfowali w tych zawodach pięciokrotnie. W drodze do tego celu Grzyba pilotować będzie Adrian Sadowski.

Do startów samochodami klasy R5/Rally2, a konkretnie Hyundaiami i20 R5 wracają również Łukasz Byśkiniewicz oraz Marcin Słobodzian. Pierwszemu notatki podyktuje Daniel Siatkowski, a drugiemu Michał Poradzisz. Łącznie samochodami z napędem na cztery koła dysponować będzie 27 załóg. Wśród nich są dwa duety zgłoszone w klasie 3, w której rywalizują zawodnicy w samochodach Rally3. Mowa o Kamilu Bolku z Łukaszem Jastrzębskim, którzy kontynuują starty Fordem Fiesta Rally3 oraz Marcinie Kowalu z Sebastianem Lenkowskim, którzy do tego samego samochodu przesiadają się z Mitsubishi Lancera.

37 zgłoszeń to załogi w samochodach z napędem na jedną oś. Nie ma wśród nich obrońców tytułu w kategorii 2WD, czyli Jakuba Brzezińskiego Dariuszem Burkatem. Najwyżej rozstawieni w tzw. ośce są ubiegłoroczni II wicemistrzowie Polski – Błażej Gazda i Maciej Mikuliszyn (Peugeot 208 Rally4). Do identycznej rajdówki wsiądzie znany z równie szybkiej, co efektownej jazdy Adam Sroka, pilotowany przez Patryka Kielara. Do samochodu Rally4 przesiada się także triumfator ubiegłorocznego pucharu debiutanta, czyli Gracjan Predko, który na prawy fotel Renault Clio zaprosił doświadczonego Bogusława Browińskiego.

Zostaw komentarz

Leave a Reply

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Podręcznik do nauki nowego przedmiotu o nazwie historia i teraźniejszość wzbudza coraz większe kontrowersje. Książka została zaakceptowana przez MEiN i od września będzie mogła...

Aktualności

Do groźnie wyglądającego wypadku doszło dziś ok. godz. 10:30 na łączniku autostradowym około 500 metrów od ronda Solidarności w kierunku Żarowa. Aktualnie droga jest...

Aktualności

Bójka w środku nocy na Rynku, fałszywy barszcz Sosnowskiego i pomoc kobiece, która straciła przytomność w centrum miasta. W dniach od 5 do 11...

Aktualności

Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą już korzystać z nowego przystanku przy placu Drzymały. Przypomnijmy, że przez lata w tym miejscu znajdował się pawilon handlowy w...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2020

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close