Pochodząca ze Świdnicy tancerka Teatru Wielkiego w Łodzi Alicja Bajorek została laureatką nagrody im. Conrada Drzewieckiego za najlepszy debiut taneczny na scenach zawodowych teatrów operowo-baletowych i samodzielnych zespołów artystycznych w pierwszej historycznej edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Perły Tańca”.
Konkurs odbywał się pod honorowym patronatem Wiceprezesa Rady Ministrów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. dr. hab. Piotra Glińskiego.
Alicja Bajorek występuje w Balecie Teatru Wielkiego w Łodzi od 2015 roku – początkowo w zespole, a od 2017 r. jako koryfejka. Jest absolwentką Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu oraz Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (specjalność: pedagogika tańca). W swoim dorobku ma wiele osiągnięć i wyróżnień, m. in. Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia na rok akademicki 2017/2018, Nagroda Dyrektora Teatru Wielkiego w Łodzi za wyróżniające się wykonanie partii Wybranki w spektaklu „Święto wiosny” do muzyki Igora Strawińskiego w choreografii Marthy Graham, I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku (2015), Złoty medal z gratulacjami jury w Międzynarodowym Konkursie Tańca „Odyssé de la Danse” w Lyonie w kategorii Classique pré professionnel 4.
W Teatrze Wielkim w Łodzi kreowała wiele partii solowych, za które zdobyła uznanie krytyki oraz publiczności:
Wybranka w spektaklu nagrodzonym Nadzwyczajną Złotą Maską w sezonie 2015/2016 „Święto wiosny/Krzesany” chor.: M. Graham/H. Konwiński;
Alter ego księżniczki Albiny w prapremierze „Złotego Runa” reż.: M. Sartova, chor.: J. Staniek;
Klara w „Dziadku do orzechów” chor.: G. Madia;
Partia Lalki w „Dziadku do orzechów” chor.: G. Madia;
Amorek w balecie „Don Kichot” chor.: A. Polubentsev na podstawie M. Petipy i A. Gorsky’ego;
Pas de deux Diany i Acteona z baletu „Esmeralda” gościnnie na XII Koncercie galowym Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Łodzi;
Tytułowa „Lamaila” muz. i reż. M. Pawłowski, chor.: A. Morawiec;
Królewna Śnieżka w „Królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach” chor.: W. Borkowski;
Pas de deux z „Don Kichota” – Gala baletowa – Łódź 2018r;
Kitri w balecie „Don Kichot” chor.: A. Polubentsev na podstawie M. Petipy i A. Gorsky’ego.
foto: Piotr Zajkowski, HaWa