elektrykiMPKprzetarg

Są chętni na dostarczenie autobusów elektrycznych

Udało się poskładać w całość skomplikowaną układankę związaną z pierwszym w historii Świdnicy przetargiem na dostawę autobusów o napędzie elektrycznym. Wczoraj otwarto oferty w ogłoszonym przez świdnickie MPK przetargu na budowę trafostacji średniego napięcia, dostawę ładowarek i dwóch autobusów.
Było to już trzecie postępowanie, tym razem skonstruowane na nieco innych zasadach niż poprzednie: po analizie zgłaszanych w postępowaniu przetargowym pytań, wniosków z ogłoszonych po nieudanym pierwszym przetargu negocjacji, zarząd MPK zdecydował się rozdzielić pierwotny przetarg na dostawę autobusów wraz z ładowarkami na dwa specjalistyczne: na dostawę autobusów i dostawę ładowarek. Plan przyniósł efekt w postaci trzech ofert na budowę trafostacji, dwóch na  dostawę ładowarek i dwóch na dostawę autobusów. – Do każdego z przetargów stanęli oferenci i złożyli oferty, które w ciągu najbliższego tygodnia będą poddawane analizie – mówi Tomasz Kurzawa, prezes Zarządu MPK Świdnica – na razie wiemy jedno – na pewno uda się w drodze tego postępowania wyłonić wykonawcę trafostacji oraz dostawcę autobusów i infrastruktury, gdyż wśród ofert, które napłynęły, są mieszczące się w budżecie inwestycji. Przetarg był skomplikowany, bo z jednej strony wiązała nas umowa na dofinansowanie z NFOŚ, a z drugiej mieliśmy do czynienia z płynną sytuacją na bardzo żywiołowo rozwijającym się rynku eko-transportu.
Do walki o dostarczenie pierwszych dwóch autobusów, które w Świdnicy rozpoczną erę ekologicznego transportu miejskiego, stanęli giganci elektromobilności: podpoznański Solaris oraz szwedzkie Volvo.
Przypomnijmy, że dofinansowanie jakie uzyskało MPK z programu Gepard pozwoli na zakup dwóch dwunastometrowych autobusów elektrycznych o standardzie wyposażenia identycznym jak w 9 pojazdach włączonych w lipcu 2018 do eksploatacji. Do tego kupiona i zamontowana zostanie dwustanowiskowa stacja ładowania typu plug-in, do długiego ładowania podczas postoju nocnego w zajezdni oraz jedną stację szybkiego ładowania typu pantograf do podładowywana baterii autobusów w ciągu dnia.

Zobacz również