Festiwal Bachowskikoncertymuzyka klasyczna

Przed nami XX edycja Festiwalu Bachowskiego

Festiwal Bachowski to muzyka klasyczna w znakomitych wykonaniach, usytuowana w przepięknej architekturze i oprawie romantycznych krajobrazów dolnośląskich to mocno uzależniający narkotyk. Nadkomplety publiczności na koncertach pokazują, że jesteśmy głodni piękna. Dlatego Świdnica, świadoma ciężaru gatunkowego swojego dziedzictwa kulturowego, stworzyła jeden z najbardziej ekscytujących i najnowocześniejszych w sensie społecznym festiwali muzyki klasycznej w Europie: gwiazdy światowego formatu, projekty społeczne, muzyczne pikniki, muzyka w kontekście kulturowym, edukacja. Ponieważ sztuka cywilizuje, uspołecznia, edukuje emocjonalnie i jest najsilniejszym bodźcem rozwijającym wyobraźnię. W tym roku jubileuszowa XX edycja Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy. Odbędzie się on w dniach 1—11 sierpnia z prologiem w dniach 25—27 lipca i postscriptum 15 i 17 sierpnia.

W Świdnicy pojawi się plejada gwiazd wykonawstwa muzyki dawnej: Emanuela Galli, Fabio Bonizzoni, Skip Sempé, Marcin Świątkiewicz, Marzena Lubaszka, Nuria Rial, Juan Sancho, Mahan Esfahani, Aapo Häkkinen i Christina Pluhar z zespołem L’Arpeggiata. Festiwal Bachowski to jednak nie tylko koncerty najlepszych artystów, ale też projekty społeczne i edukacyjne: Akademia Bachowska dla młodych muzyków, Akademia Bachowska Junior dla uczniów szkół muzycznych I stopnia, Chór Społeczny dla wszystkich tych, którzy tylko pragną śpiewać i seria koncertów „Bach dla dzieci”, w czasie których najmłodsi będą mogły poznać — bez infantylnych — wtrętów prawdziwe arcydzieła. Festiwal Bachowski pokaże też nowe, wcześniej nieznane oblicze. W piątek 9 sierpnia („Bach alter ego”) nie usłyszymy historycznych instrumentów, natomiast obejrzymy performas w reż. Tomasza Cyza „Pokój Marzeny”: w pustej przestrzeni wieży ratuszowej, będzie tylko zestaw sukien i jedno krzesło, na którym usiądzie jedyny widz. Usiądzie bez słów i otrzyma wyjątkowe przedstawienie: scenę do jednej barokowej arii wybranej i zaśpiewanej (a capella) tylko dla niego przez Marzenę Lubaszkę. Później w średniowiecznej piwnicy przy ul. Długiej 33 trzech twórców muzyki elektroakustycznej spotka się, by we wspólnym dialogu zabrać publiczność w fascynujący i niepokojący świat „sanatorium dźwięków”.

Szczegółowe informacje o miejscach koncertów, cenach biletów i innych kwestiach organizacyjnych na www.bach.pl

Zobacz również