dialogKongres Turystyki Polskiejrozmowy

Dialog o turystyce rozpoczęty (foto)

Sesje, panele dyskusyjne, wymiana doświadczeń – do jutra trwa Konferencja Kongresu Turystyki Polskiej. Udział w niej potwierdziło 270 osób.

Uroczyste otwarcie konferencji odbyło się dzisiaj w teatrze. – To już piąte spotkanie turystyczne. Widzę twarze, które są z nami od początku, twarze tych, którzy namawiali nas, by tu w Świdnicy zorganizować pierwszy w Polsce dialog pomiędzy podziałami. Zaczynaliśmy z tremą i poczuciem, że wchodzimy w obszar, który jest niezagospodarowany. Dzisiaj można powiedzieć, że polska turystyka rozwinęła się w sposób, z którego możemy być dumni. Przed mami kolejne 5 lat i kolejne zadania. Życzę, by te dwa dni były bardzo owocne, byście się wymieniali doświadczeniami i dużo nauczyli. Świdnica wita was z otwartymi rękami – mówiła prezydent Beata Moskal-Słaniewska.  – Tak, to już 5 lat. Cieszę się, że mogę być współorganizatorem. Od początku przyświeca nam hasło: „Jest Krynica, będzie Świdnica”. Świdnica powinna być stałą miejscówką tych rozmów – dodawał Marek Ciechanowski, prezes Izby Turystyki Rzeczpospolitej.

Konferencja od początku łączy w rozmowach przedstawicieli branży turystycznej, samorządowej i naukowej. – Dyskutujemy, wymieniamy się doświadczeniami. Nie zawsze jest tak jak powinno być. Często spotykamy się z reakcjami, a co wy tam naukowcy. To nieprawda. Od lat prowadzimy badania, musimy to robić. Mamy mnóstwo ciekawych wyników. Tylko współpraca ma sens. I nie chodzi o to, że robimy kolejne spotkania dla spotkania. Robimy to po to, by posunąć się o kolejny krok, dwa do przodu. Turysta dzisiaj oczekuje więcej niż dotychczasowa oferta. Chce przeżyć, doznań. Życzę, by każdy wyszedł stąd z głową pełną nowych pomysłów – mówił prof.  Andrzej Rapacz z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Tegoroczna konferencja odbywa się pod hasłem: „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”.

 

PROGRAM

16.10

Godz. 13.00 -16.00 Sesja tematyczna: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych

•      Referat 1 Dziedzictwo niechciane i pożądane. Co można zyskać na włączaniu go do oferty turystycznej i na kontrowersjach, które wywołuje?, Sylwia Osojca-Kozłowska, UE Wrocław, UM Świdnica, LOT “Księstwo Świdnicko-Jaworskie”

•      Referat 2, Nowożytne fortyfikacje ziemne w Sudetach. Zapomniane i niechciane dziedzictwo, czy szansa na rozwój turystyki militarnej w regionie?, Michał Filipowicz, Instytut Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego

•      Referat 3 Odzyskiwanie utraconego dziedzictwa na przykładzie zabytków ewangelickich, Joanna Szczepankiewicz – Battek, dr hab, prof. WSB

•      Referat 4, Dlaczego cmentarze wojenne potrzebują większej opieki? Wnioski z raportów NIK, Andrzej Trojanowski, Wiesław Motyka, delegatura NIK w Rzeszowie

•      Referat 5, Znaczenie obiektów dziedzictwa przemysłowego dla rozwoju oferty turystycznej regionu, dr Piotr Zawadzki, dr UE Wrocław

 

Godz. 15.00 – 16.00 Panel dyskusyjny: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych

Godz.16.00 – 18.00 Sesja tematyczna: Turystyka sportowa. Organizacyjne, finansowe i marketingowe aspekty realizacji wydarzeń sportowych

•      Referat 1 Zawody lekkoatletyczne jako produkt marketingowy. Zbiór doświadczeń organizacji i realizacji imprez lekkoatletycznych w Polsce od 2010 roku, Filip Moterski, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania/Polski Związek Lekkiej Atletyki

•      Referat 2 Marketing imprez sportowych a rozwój turystyki w miastach,  Adam

Karpiński, AWF Wrocław, DIT

•      Referat 3 Turystyka sportowo-rekreacyjna. Aktywnie w walce o rynek!, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich.

•      Referat 4 Triathlon – Biznes – Pasja, Tomasz Sakuta, prezes Fundacji Pro Sport Pro Life Wrocław

•       Referat 5 Półmaratony. Rywalizacja sportowa – argument aby poznawać świat., Danuta Pilarz-Małkiewicz, prezes Fundacji Wroactiv, organizator RST Półmaratonu Świdnickiego i 10 Wroactiw.

•      Panel dyskusyjny: „Turystyka sportowa a gospodarka doświadczeń”

Godz. 17.00-18.00 Otwarty warsztat: Zintegrowany system kwalifikacji – działania sektorowej rady ds. kompetencji w turystyce, prowadzący Józef Ratajski, Związek Pracodawców Turystyki Lewiatan, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki Małgorzata Rafał, sekretarz Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki

Godz. 18.00-18.15 Podsumowania i wnioski

Godz. 19.00-00.00 Uroczysta kolacja – wieczór integracyjny (Klub “Bolko”, plac Grunwaldzki 11)

•       W programie: Kolacja, Gala czasopisma Forum Biznesu: Wręczenie nagród laureatom konkursu Przyjazna Gmina 2019, Turystyczny Produkt Roku/ Turystyczna Usługa Roku, Koncert zespołu Future Folk, Netoworking

 

Drugi dzień konferencji, 17.10.2019,

Miejsce: Sale warsztatowe Świdnickiego Ośrodka Kultury, Świdnica, Rynek 44.

Godz. 9.00 – 11.00 4 Sesje warsztatowe

Godz. 11.15 – 13.15 4 Sesje warsztatowe

Godz. 15.00 Wycieczka po Świdnicy i okolicy, zwiedzanie wpisanego na listę UNESCO Kościoła Pokoju, w tym minikoncert

Warsztaty dla uczestników konferencji:

•      Warsztat 1 Jak sprawić, aby moje kampanie na Facebooku nie trafiały w próżnię?, prof. Magdalena Kachniewska

•      Warsztat 2 Turystyka sportowo-rekreacyjna. Tworzenie eventów przekształcających się w produkty turystyczne miast i gmin, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich.

•      Warsztat 3, Aplikacja mobilna ExtraInVisit (ExtraInHotel) w praktyce. Założenie konta i utworzenie promocji atrakcji regionu, atrakcji hotelu i oferty turystycznej w 10 minut, Hanna Burno, CEO ExtraInHotel sp. z o.o

•      Warsztat 4 Jak wprowadzić różnorodność doświadczeń tematycznych i rozmaitość poziomów interpretacji w obiekcie dziedzictwa, dr hab., prof. GWS Armin Mikos von Rohrscheidt

•      Warsztat 5 „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – wizerunek miejsca w Internecie, czyli czy można kontrolować niekontrolowane i do czego wykorzystać treści Internautów, dr Elżbieta Wąsowicz – Zaborek

•      Warsztat 6 Od zwykłego produktu do niezapomnianego doświadczenia turystycznego, dr Andrzej Stasiak

•      Warsztat 7 Agroturystyka usłana kwiatami, dr hab Michał Roman

•      Warsztat 8 Eventy a kształtowanie wizerunku miejsca, dr Daria Jarmen, dr hab.Elżbieta Nawrocka

 

Konferencji towarzyszy Jarmark Wyrobów Tradycyjnych zlokalizowany na świdnickim Rynku.

 

Zobacz również