Connect with us

Wyszukaj na portalu

6°C Świdnica
mojaswidnica.pl

Aktualności

Dialog o turystyce rozpoczęty (foto)

Sesje, panele dyskusyjne, wymiana doświadczeń – do jutra trwa Konferencja Kongresu Turystyki Polskiej. Udział w niej potwierdziło 270 osób.

Uroczyste otwarcie konferencji odbyło się dzisiaj w teatrze. – To już piąte spotkanie turystyczne. Widzę twarze, które są z nami od początku, twarze tych, którzy namawiali nas, by tu w Świdnicy zorganizować pierwszy w Polsce dialog pomiędzy podziałami. Zaczynaliśmy z tremą i poczuciem, że wchodzimy w obszar, który jest niezagospodarowany. Dzisiaj można powiedzieć, że polska turystyka rozwinęła się w sposób, z którego możemy być dumni. Przed mami kolejne 5 lat i kolejne zadania. Życzę, by te dwa dni były bardzo owocne, byście się wymieniali doświadczeniami i dużo nauczyli. Świdnica wita was z otwartymi rękami – mówiła prezydent Beata Moskal-Słaniewska.  – Tak, to już 5 lat. Cieszę się, że mogę być współorganizatorem. Od początku przyświeca nam hasło: „Jest Krynica, będzie Świdnica”. Świdnica powinna być stałą miejscówką tych rozmów – dodawał Marek Ciechanowski, prezes Izby Turystyki Rzeczpospolitej.

Konferencja od początku łączy w rozmowach przedstawicieli branży turystycznej, samorządowej i naukowej. – Dyskutujemy, wymieniamy się doświadczeniami. Nie zawsze jest tak jak powinno być. Często spotykamy się z reakcjami, a co wy tam naukowcy. To nieprawda. Od lat prowadzimy badania, musimy to robić. Mamy mnóstwo ciekawych wyników. Tylko współpraca ma sens. I nie chodzi o to, że robimy kolejne spotkania dla spotkania. Robimy to po to, by posunąć się o kolejny krok, dwa do przodu. Turysta dzisiaj oczekuje więcej niż dotychczasowa oferta. Chce przeżyć, doznań. Życzę, by każdy wyszedł stąd z głową pełną nowych pomysłów – mówił prof.  Andrzej Rapacz z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Tegoroczna konferencja odbywa się pod hasłem: „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”.

 

PROGRAM

16.10

Advertisement. Scroll to continue reading.

Godz. 13.00 -16.00 Sesja tematyczna: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych

•      Referat 1 Dziedzictwo niechciane i pożądane. Co można zyskać na włączaniu go do oferty turystycznej i na kontrowersjach, które wywołuje?, Sylwia Osojca-Kozłowska, UE Wrocław, UM Świdnica, LOT „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”

•      Referat 2, Nowożytne fortyfikacje ziemne w Sudetach. Zapomniane i niechciane dziedzictwo, czy szansa na rozwój turystyki militarnej w regionie?, Michał Filipowicz, Instytut Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego

•      Referat 3 Odzyskiwanie utraconego dziedzictwa na przykładzie zabytków ewangelickich, Joanna Szczepankiewicz – Battek, dr hab, prof. WSB

•      Referat 4, Dlaczego cmentarze wojenne potrzebują większej opieki? Wnioski z raportów NIK, Andrzej Trojanowski, Wiesław Motyka, delegatura NIK w Rzeszowie

•      Referat 5, Znaczenie obiektów dziedzictwa przemysłowego dla rozwoju oferty turystycznej regionu, dr Piotr Zawadzki, dr UE Wrocław

 

Godz. 15.00 – 16.00 Panel dyskusyjny: Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych

Godz.16.00 – 18.00 Sesja tematyczna: Turystyka sportowa. Organizacyjne, finansowe i marketingowe aspekty realizacji wydarzeń sportowych

•      Referat 1 Zawody lekkoatletyczne jako produkt marketingowy. Zbiór doświadczeń organizacji i realizacji imprez lekkoatletycznych w Polsce od 2010 roku, Filip Moterski, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania/Polski Związek Lekkiej Atletyki

•      Referat 2 Marketing imprez sportowych a rozwój turystyki w miastach,  Adam

Karpiński, AWF Wrocław, DIT

•      Referat 3 Turystyka sportowo-rekreacyjna. Aktywnie w walce o rynek!, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich.

•      Referat 4 Triathlon – Biznes – Pasja, Tomasz Sakuta, prezes Fundacji Pro Sport Pro Life Wrocław

•       Referat 5 Półmaratony. Rywalizacja sportowa – argument aby poznawać świat., Danuta Pilarz-Małkiewicz, prezes Fundacji Wroactiv, organizator RST Półmaratonu Świdnickiego i 10 Wroactiw.

•      Panel dyskusyjny: „Turystyka sportowa a gospodarka doświadczeń”

Godz. 17.00-18.00 Otwarty warsztat: Zintegrowany system kwalifikacji – działania sektorowej rady ds. kompetencji w turystyce, prowadzący Józef Ratajski, Związek Pracodawców Turystyki Lewiatan, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki Małgorzata Rafał, sekretarz Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Turystyki

Godz. 18.00-18.15 Podsumowania i wnioski

Godz. 19.00-00.00 Uroczysta kolacja – wieczór integracyjny (Klub „Bolko”, plac Grunwaldzki 11)

•       W programie: Kolacja, Gala czasopisma Forum Biznesu: Wręczenie nagród laureatom konkursu Przyjazna Gmina 2019, Turystyczny Produkt Roku/ Turystyczna Usługa Roku, Koncert zespołu Future Folk, Netoworking

 

Drugi dzień konferencji, 17.10.2019,

Miejsce: Sale warsztatowe Świdnickiego Ośrodka Kultury, Świdnica, Rynek 44.

Godz. 9.00 – 11.00 4 Sesje warsztatowe

Godz. 11.15 – 13.15 4 Sesje warsztatowe

Godz. 15.00 Wycieczka po Świdnicy i okolicy, zwiedzanie wpisanego na listę UNESCO Kościoła Pokoju, w tym minikoncert

Warsztaty dla uczestników konferencji:

•      Warsztat 1 Jak sprawić, aby moje kampanie na Facebooku nie trafiały w próżnię?, prof. Magdalena Kachniewska

•      Warsztat 2 Turystyka sportowo-rekreacyjna. Tworzenie eventów przekształcających się w produkty turystyczne miast i gmin, Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich.

•      Warsztat 3, Aplikacja mobilna ExtraInVisit (ExtraInHotel) w praktyce. Założenie konta i utworzenie promocji atrakcji regionu, atrakcji hotelu i oferty turystycznej w 10 minut, Hanna Burno, CEO ExtraInHotel sp. z o.o

•      Warsztat 4 Jak wprowadzić różnorodność doświadczeń tematycznych i rozmaitość poziomów interpretacji w obiekcie dziedzictwa, dr hab., prof. GWS Armin Mikos von Rohrscheidt

•      Warsztat 5 „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – wizerunek miejsca w Internecie, czyli czy można kontrolować niekontrolowane i do czego wykorzystać treści Internautów, dr Elżbieta Wąsowicz – Zaborek

•      Warsztat 6 Od zwykłego produktu do niezapomnianego doświadczenia turystycznego, dr Andrzej Stasiak

•      Warsztat 7 Agroturystyka usłana kwiatami, dr hab Michał Roman

•      Warsztat 8 Eventy a kształtowanie wizerunku miejsca, dr Daria Jarmen, dr hab.Elżbieta Nawrocka

 

Konferencji towarzyszy Jarmark Wyrobów Tradycyjnych zlokalizowany na świdnickim Rynku.

 

Advertisement

Facebook

Przeczytaj również

Aktualności

Tegoroczna konferencja turystyczna w Świdnicy dobiegła końca. Specjaliści z branży, naukowcy oraz przedsiębiorcy z Polski i Czech w tym roku spotkali się, aby dyskutować...

Aktualności

Jak skutecznie promować usługę i zachęcić turystę do podróżowania? Co zrobić, by pomóc branży turystycznej przetrwać trudny czas pandemii koronawirusa? Na te i inne...

Aktualności

Wręczeniem pamiątkowej statuetki Markowi Ciechanowskiemu, prezesowi Izby Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej, rozpoczęła się dzisiejsza sesja Rady Miejskiej. To podziękowanie za pomoc i zaangażowanie w rozwoju...

Aktualności

Świdnica, jako organizator Kongresu Turystyki Polskiej, już po raz piąty zaprasza na dwudniową konferencję „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”. Przygotowywane  przez...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy, 2023

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close