W Niepublicznym Przedszkolu ,,Frajda” realizowany jest projekt ,,POZYTYWKA – pozytywne zmiany w edukacji przedszkolnej”- projekt dofinansowany z budżetu Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Celem projektu jest rozwój oferty edukacyjnej przedszkola.
Założenia projektu:
– uruchomienie i funkcjonowanie jednej grupy integracyjnej, z 17 nowymi miejscami, dostosowanymi do potrzeb dzieci w wieku 3-6 lat, również z niepełnosprawnościami;
– wyposażenie jednej grupy przedszkolnej (pomoce, zabawki, meble) i szatni;
– wyposażenie gabinetu do terapii i wczesnego wspomagania rozwoju;
– wyposażenie placówki w nowoczesny sprzęt TIK (m.in. tablety dla dzieci, laptopy, tablica interaktywna, magiczna ściana edukacyjna, programy multimedialne do prowadzenia zajęć grupowych i specjalistycznych);
– rozszerzenie oferty przedszkola o dodatkowe zajęcia edukacyjne i specjalistyczne dla nowopowstałej grupy oraz dla dzieci dotychczas uczęszczających do przedszkola;
– doskonalenie kompetencji 15 nauczycieli, niezbędnych do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Czas trwania projektu: do 29.02.2020r.
Wartość projektu: 829 230 zł
Kwota dofinansowania: 704 590zł
Dzięki projektowi ,,POZYTYWKA – pozytywne zmiany w edukacji przedszkolnej”- dofinansowanego z budżetu Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przedszkolaki z Frajdy mogą korzystać z mnóstwa dodatkowych zajęć edukacyjnych, takich jak: zumba, dogoterapia, programowanie, teatrzyki edukacyjne, zajęcia terenowe w Kraszowickiej Zagrodzie. Celem tych ostatnich jest zapoznanie dzieci z dawniej wykonywanymi zawodami, takimi jak m.in. garncarstwo, piekarstwo, kowalstwo, młynarstwo. Poprzez samodzielne wykucie podkowy, upieczenie chleba czy nakarmienie zwierząt w gospodarstwie dzieci będą mogły uświadomić sobie znaczenie pracy ludzi, nauczyć się szacunku wobec wszystkich osób bez względu na wykonywany zawód.
Cykl edukacyjnych teatrzyków tematycznych pozwoli rozwijać u dzieci kompetencje społeczno-emocjonalne. Razem z bohaterami ulubionych bajek przedszkolaki będą uczyć się m.in. szacunku i tolerancji do innych przekonań, akceptacji i odpowiedzialności w stosunku do osób niepełnosprawnych, zasad bezpieczeństwa w kontaktach z osobami nieznajomymi.
Kontakt z czworonogiem podczas zajęć z dogoterapii zachęca dzieci do podejmowania aktywności, otwierania się na innych oraz zachęca do łamania barier, chociażby tych związanych z nieśmiałością.
Coraz częściej programowanie określane jest mianem „języka przyszłości”, dlatego wśród zajęć dodatkowych nie mogło zabraknąć zajęć z poznawania nowych technologii i odkrywania ich możliwości.
Niewątpliwie projekt ,,POZYTYWKA – pozytywne zmiany w edukacji przedszkolnej” to wielki rozwój placówki i ogromne korzyści dla całej społeczności przedszkola.